BSH Türkiye, sürdürülebilirlik stratejisini üç sacayağı üzerinde kurguluyor. Gezegen, insan ve refah olarak adlandırılan bu ayakların birbirine derinden bağlı olduğu fikriyle hareket eden şirket, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile döngüsel ekonomiyi temel alarak çalışıyor. Bu çalışmalardan da BSH Gelişen Pazarlar Bölgesel Kurumsal İletişim Direktörü ve Sürdürülebilirlik Lideri Burçin Girit sorumlu. ‘’Başarıyı salt kârlılık olarak tanımlamıyoruz. Çevreye ve topluma olan etkimiz de en az bilançolardaki başarı çizgimiz kadar kıymetli.’’ diyen Girit, şirketin sürdürülebilirlik hedeflerini şöyle anlattı:

ÜÇ BOYUT

‘’Sürdürülebilirlik anlayışımızın temelini çevre koruma, sosyal sorumluluk ve iş sürekliliği oluşturuyor. Sürdürülebilir süreçlere ve ürünlere yaptığımız yatırımları, yalnızca kurumsal bir sorumluluk değil, karşılığını aldığımız eylemler olarak değerlendiriyoruz. 2020’den beri bütün tesislerimiz karbon-nötr olarak faaliyet gösteriyor. 2021 yılında tüm dünyadaki tesislerimizde 33 GWh enerji tasarrufu sağladık. 2030’a kadar tesislerimizi yüzde 100 yeşil elektrikle çalışır duruma getirmeyi hedefliyoruz.

TOPLUMSAL EŞİTLİK

2011’den bu yana yüzde 18 olan kadın oranını yüzde 26’lara çıkardık. 2023’e kadar yönetim pozisyonlarındaki kadın oranını yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyoruz.

DÖNGÜSEL EKONOMİ

Gerçek sürdürülebilirliğe ulaşmanın kilit unsurlarından biri, iş modelimizi döngüsel bir ekonomiye uyarlamak. Hedefimiz, 2025’e kadar ürünlerimizin yüzde 25’inin, 2030 yılına dek yüzde 50’sinin dönüştürülmüş malzemelerden oluşması.’’

Burçin Girit 

BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi / Türkiye, Orta Doğu, BDT, Hindistan, ASEAN, Ortadoğu ve Afrika Bölgesi’nden Sorumlu Kurumsal İletişim Direktörü ve Sürdürülebilirlik Lideri



**Bu röportaj, Capital Dergisi'nde yayınlanmıştır.