Avrupa’nın bir numaralı, dünyanın en büyük ev aletleri üreticilerinden biri olan BSH Grubu’nun Türkiye'yi yeni, bölgesel üs olarak seçtiğini tüm BSH Ailesi adına gurur ve mutlulukla paylaşmak istiyorum.
BSH Türkiye 2014 yılını oldukça başarılı geçirdi. Hedeflerin üstünde bir büyüme gerçekleştirdi. Seneyi Avrupa’da pazar payı en çok büyüyen şirket olarak tamamladı. Ve üretim, pazarlama ve ürün geliştirme alanlarındaki bu başarılı performansı nedeniyle Afrika, Orta Doğu, Orta Asya, Ukrayna, Rusya ve Beyaz Rusya bölgelerinden oluşan 87 ülke ve 8 üretim tesisinin sorumluluğuyla görevlendirildi. Bölgesel merkez haline geldi. Bu sebeple bugüne kadar yürütmekte olduğum BSH Türkiye CEO'luğu görevime yeni Bölge Başkanlığının sorumluluğu da eklendi.
Tüm bu gelişmeler içinde belki de hepimizi en mutlu eden şey BSH Grubunun şu ana kadar Türkiye’ye yaptığı 1 milyar Euro’lık yatırıma ilaveten 200 milyon Euro daha yatırım yapma kararı almış olması…
Kısacası yeni yıla yepyeni görevlerle, çok daha büyümüş bir aile olarak ve müthiş heyecanlı, motivasyonu yüksek bir ruh hali ile giriyoruz. Hepimiz çok mutluyuz.
Öncelikle bize bu güzellikleri yaşatan müşterilerimize, paydaşlarımıza ve tüm çalışma arkadaşlarıma sonsuz teşekkür ederim. Yaşadıklarımız “hepimiz birimizden güçlüyüz!” deyişinin canlı ispatı.
Yeni bölgesel gücümüz, farklı ülkelerin, farklı kültürel dokuların sinerjik zenginliği ile eskisinden daha atak olacağımızdan, sürdürülebilirlik, inovasyon ve enerji verimliliği konularında örnek sonuçlar yaratacağımızdan eminim.
Yeni yapılanmaya dair bazı rakamlar ve özet bilgiler: Türkiye’de Bosch, Siemens, Profilo ve Gaggenau markalarıyla tüketiciyle buluşan BSH Ev Aletleri A.Ş. yeni yapılanma ile
- 1,9 milyar kişinin yaşadığı
- 87 ülkenin bulunduğu
- Afrika, Orta Doğu, Orta Asya, Ukrayna, Rusya ve Beyaz Rusya bölgelerinin sorumlusu oldu.
- Yanı sıra Çerkezköy’de bulunan 6 fabrika, üretim ve Ar-Ge Merkezi ile
- St. Petersburg’deki 2 fabrika, birbirini tamamlayan bir yapıya kavuştu.
- Bölgenin toplam cirosu yaklaşık 1,6 milyar Euro olurken,
- Çalışan sayısı 8.000’e
- İştirak sayısı 6’ya ve temsilcilik ofisi de 2’ye çıktı.
Türkiye lojistik olarak çok önemli bir merkez. Türkiye’nin hem uçuş hem de kara, deniz gibi fiziki lojistik imkanları, geleceğe dönük hedeflerimizi karşılayabilecek nitelikte. Bu önemli sorumluluğu, bugüne kadar elde ettiğimiz olağanüstü performansla ve yeni başarılarla daha da taçlandıracağımızdan eminim.
Kuşkusuz farklı coğrafyalarda, farklı ülkelerde ürün ihtiyaçları da değişkenlik gösteriyor. Bu nedenle ürün tedarikini çok hızlı ve sorunsuz gerçekleştirmemiz gerekiyor. Memnuniyetle belirtmeliyim ki Türkiye bu gerekliliği sağlayacak tecrübeye, çok ve iyi eğitimli, birkaç dil bilen, rotasyon sağlayabilecek çalışanlara sahip.
Ayrıca Türk iş dünyası ve iş adamları, hızlı gelişen pazarlarda gerekli olan girişimci ruha fazlasıyla sahip ve oldukça cesur… Yeni pazarlarda yeni şeyler denemekten ve rekabete girmekten korkmuyorlar.
İşte tam da bu nedenlerle aldığımız yeni sorumlulukla bölgemizdeki rekabeti, çok önemli bir büyüme avantajına dönüştüreceğimizden en ufak bir kuşkum yok.
Türkiye’de inovasyon ve Ar-Ge için 200 milyon Euro ek yatırım yapılacak
BSH Türkiye’nin 6 fabrikasının bulunduğu Çerkezköy’de buzdolabı, fırın, çamaşır, bulaşık makinesi ve küçük ev aletleri üretiyor ve tüm dünyaya satıyoruz (Kurumsal tanıtım videosu)
Bunun için bugüne kadar Türkiye’ye 1 milyar Euro yatırım gerçekleştirildi. Yeni yapılanma ile Grubumuz, Türkiye’ye Çerkezköy Üretim Tesislerinin inovasyon ve Ar-Ge üssü olarak gelişimi için, 200 milyon Euro daha yatırım yapma kararı aldı.
Hedefimiz, 2018 yılında üretim rakamımızı %50 artırarak en az 6 milyon büyük ev aleti üretecek şekilde büyümemizi devam ettirmek…
Türkiye’de 2005 yılından bu yana istihdamımızı ikiye katladık, 2014 yılında en fazla büyüyen beyaz eşya şirketi olduk. Ama durmak yok! 2018 yılına kadar toplam 6.500 kişiyi istihdam etmeyi hedefliyoruz.
Serbest ticaret anlaşmaları imzalanırsa, Türkiye bölgesel bir merkez olurYalnız unutmamalıyız ki Türkiye’nin daha da büyük bir bölgesel merkez olabilmesi için hükümetin de birtakım konularda destek vermesi gerekiyor.
Özellikle gümrük vergileri çok yüksek olan Rusya ve İran gibi önemli potansiyele sahip ülkelerle serbest ticaret anlaşmaları yapılırsa Türkiye beyaz eşya sektöründe gerçekten tam bir bölgesel bir merkez olur ve dünyada söz sahibi konuma yükselir.
Yukarıda kısaca özetini verip, paylaştığım gelişmeler nedeniyle, okumakta olduğunuz yazı bloğumuz açıldığından beri en keyifle yazdıklarımdan biri oldu.
Bugüne kadar olduğu gibi, 2015 ve sonrasında da tüm müşterilerimizin, paydaşlarımızın ve çalışanlarımızın kesintisiz, artan destekleriyle hayalimiz olan Türkiye beyaz eşya sektörünü bölgesel merkez haline getirmek üzere yine ve çok çalışarak koşacağız.
Bunun için şimdiden, peşinen her birinize çok çok teşekkür ederim. Başarılarımız için yürekten kutlarım.
Sağlık, mutluluk ve keyif içinde yepyeni bir seneye başlamanızı diler, en derin sevgi ve saygılarımı sunarım.
Norbert Klein
BSH Türkiye CEO ve Bölge Başkanı - Afrika, Orta Doğu, Orta Asya, Ukrayna, Rusya ve Beyaz Rusya