Fabrika Controlling departmanından Marka Pazarlama departmanına geçtiğimden bu yana çok şey değişti hayatımda. 

Bir kere profesyonel anlamda üretim gözlüğünü çıkarıp BSH’ı ve pazarı satış-pazarlama gözlüğüyle değerlendirmem gerekiyordu.

Küçük Ev Aletleri Fabrikasının Controller’ı olarak benim önceliğim fabrikanın işleyişindeki verimlilik, fabrika yatırımları ve üretimdeki tasarruf (ratio) kalemleriyken, Satış Kanalları Analiz ve Geliştirme Uzmanı olarak BSH markalarının Pazar payları ve satış kanallarının etkin kullanımı ve performansları idi...

Fabrikadaki işim gereği marka bağımsız çalışıyordum, yani maliyetini hesapladığım elektrikli süpürge, blender ya da doğrayıcının hangi marka olduğu benim için önemli değildi.

Oysa şimdi durum değişti! Şimdi pazarı dinliyorum...

Artık arkadaşlarıma Bosch, Siemens ya da Profilo ürünleri adına danışmanlık yapmak, bayi ve zincir mağazalar gibi satış kanallarımızı gezmek ya da markalarımız adına düzenlenen etkinlikleri sosyal medyadan takip etmek benim için büyük bir zevk.

Bayilerimizden bilgi edinmek, pazarın nereye gittiğini, servisle bayi arasındaki uyumu, ürün görsellerinin satışa olan etkilerini bir de bayiden dinlemek benim için pazarı anlamak adına en sağlam bilgi kaynağı. 

Bu seneki hedeflerimden biri ayda bir gün sahada olmak, amacım ise Bosch, Siemens ve Profilo bayilerinden pazarlama aktiviteleri, gizli müşteri araştırmaları hakkında geribildirimler almak ve tabiki beyaz eşya pazarı hakkında genel bilgi toplamak.

Ve ben bu ay Çerkezköy’deydim. 

Tam bir sene sonra fabrikayı ziyaret etmek, eski iş arkadaşlarımı görmek ve fabrikadaki yeniliklerden ve özellikle de fabrika ofisinde yeni açılan CafeP’den haberdar olmak çok çok güzeldi.

Bir yandan sanki hiç gitmemiş gibiydim, Küçük Ev Aletleri Fabrikası’nda yine aynı ürünler üretiliyordu, yine o elektrikli süpürge için aynı maliyet düşürme çalışmaları yapılıyor, yine fabrika verimliliği optimum seviyeye getirilmeye çalışılıyordu, ama ben bu sefer o süpürgenin fabrika kapısından çıkışından sonraki hikayesini de öğrenmeye çalışıyordum. 

Aslında kendime yeni bir bakış açısı eklemişim...

Fabrikaya olan nostaljik ziyaretim bayilerin açılmasıyla son buldu ve ben soluğu Bosch, Siemens ve Profilo bayilerinde aldım.

Daha çok onları dinledim, Çerkezköy’ün müşteri profilini anlamaya çalıştım, lokal rekabet hakkında fikir edindim, bayilerin soru formlarına dair önerilerini topladım ve en önemlisi masamda oturup puanını değerlendirdiğim bayileri ete kemiğe büründürdüm.

Ve günün sonunda gördüm ki, ben bir gözlük kırıp yeni bir gözlük takmamışım, kendime sadece bir gözlük daha almışım. Ya da Av Mevsimi filminde Cem Yılmaz’ın önerdiği gibi “Bakış açımı değiştirmişim”.

Üretim, satış ve pazarlama gibi işletmelerin üç ana fonksiyonunu ve beyaz eşya pazarını farklı bakış açılarıyla görmeme imkan tanıyan şirketime buradan tekrar teşekkürler.

Tüm müşterilere sevgilerimle:)

Tuba Soysal
BSH Hausgeräte GmbH Corporate Brand Regional, Tactical and OEM Brands Category Management