Her blog yeni bir heyecan… Yine anlatacak, paylaşacak bir sürü şey biriktirdim. Hemen başlıyorum;
Yarışmaya katıldık!
Genel kültür yarışmaları eşimin özel ilgi alanıdır. Türkiye’de rakipsizdir:) Katılmadığı yarışma neredeyse yoktur. En son katıldığı yarışmaya beraber gidelim, ortak bir anımız olsun diye ısrar etti, gittik.
Finale kaldı ancak yarışma reyting kurbanı oldu ve yayından kaldırıldı. Değişik bir tecrübeydi, çok keyif aldık. Bilgi seviyemizi sınamış olduk. Yılmak yok, yeni yarışmalarla hafızamızı diri, bilgilerimizi canlı, taze tutmaya devam diyoruz:)
Yetkili satıcılarımızla bir araya geldik:)
BSH Türkiye olarak, Profilo başta olmak üzere tüm markalarımızın bayilerini eşleriyle birlikte gruplar halinde ağırladık.
2014 Yetkili Satıcı Toplantısı’nda son 4 yılı değerlendirdik. Gelecek planlarımızı ve hedeflerimizi konuştuk. Ve tabii bolca yedik, güldük, eğlendik!
Paylaşımlardan, yeni projelerimiz için yaptığımız ön hazırlıklardan hem bizler hem bayilerimiz son derece memnunuz.
Dolu dolu geçen toplantıların ardından hep birlikte el ele hedeflerimizi gerçekleştirmek için şevkle işlerimizin başına döndük. Sonuçları yakın gelecekte görmeye başlayacağımızdan eminim. Rekabete hazırız:)
Yeni başarılara imza attık!
Bu sene Profilo olarak satış ve pazarlama açısından son 3 yılda olduğu gibi yine çok başarılı bir sene geçirdik. Başarımızı sürdürebilir kıldık.
Sürekli artan satışlarımızla pazar payımızı yükselttik. Pazarlama aktivitelerimizle yeni ödüller kazandık.
En önemlisi “sürdürülebilir başarının” sınırlı imkanlarla da mümkün olabildiğini herkese bir kez daha gösterdik. Rekabet keskin, bütçem kısıtlı, yerim dar demedik.
Müşterilerimizi, paydaşlarımızı mutlu etmek için çok çalıştık hem onları hem kendimizi mutlu ettik.
Ürünlerimizle, yeni reklamlarımızla harika sonuçlar aldık!
Bu başarıya bayilerimizi de senaryoya dahil ettiğimiz ve ürünün en çalıcı özelliklerine odaklanan yeni reklam filmlerimizin büyük katkısı oldu.
Buradan yorgan yıkama özellikli çamaşır makinemizi anlatan reklamımızı izleyebilirsiniz.
Ürün (Profilo CMG100DTR) aslında 9 kg kapasiteli, Premium Serisi olarak düşünülmüş olmasına ve bu sebeplerden ötürü ürün gamımızda üst sıralarda olmasına rağmen izlediğiniz reklamdan sonra deyim yerindeyse bir satış patlaması yaşadık.
Tüm hedefleri alt-üst etti ve fabrikamız ürün yetiştirmekte neredeyse zorlandı:) Biz de keyifle planlarımızı, tabii ki yukarı doğru revize ettik.
Küçük kahramanlarımızla yani Profilo Küçük Ev Aletlerimizle ürün yelpazemizi genişlettik!
2014 yılında Profilo küçük ev aletleri kategorisinde de ürün yelpazesini bir hayli zenginleştirdi. Meyve Sebze Kurutucumuz KuruMax, öğütme, doğrama, ezme fonksiyonlarıyla standart bir kıyma makinesinden çok daha fazlasını vaat eden GurmeMax ve 380 deliği ile her kırışıklığı anında açan Super Air serisi ütümüz ile tüketicilerimizin beğenisini, takdirini kazandık, deyim yerinde ise sipariş patlaması yaşadık.
Profilonun bu küçük kahramanları; yüksek kalitelerine, artan kabiliyetlerine ve fonksiyonlarına göre daima en uygun fiyatlara müşterilerimizle buluştular ve büyük övgü aldılar, talep gördüler.
Profilo’dan küçük ev halleri reklam filmimizi ve tanıtım çalışmaları da çok beğenildi, çok paylaşıldı.
Her zaman sevimli şakalara konu alan gelin-kayınvalide esprisi ile 80 delikli harika ütümüzü tanıttık, yine çok başarılı bir virale imza attık:)
Epica Awards Global’de bile ödül kazandık!
Reklam alanındaki başarılarımız bugüne dek başta Kristal Elma olmak üzere birçok ulusal ödül ile tescillenmişti.
Bayi toplantımızın ortasında haberi gelen Epica Awards Global’de aldığımız ödül ile başarılarımız uluslararası arenada da ses getirdi ve göğsümüz ayrı bir kabardı.
Ödül haberimizi bayilerimiz ve yöneticilerimizle toplantımız sırasında ilk ağızdan paylaşmak ise hepimize çok gurur verici bir mutluluk yaşattı.
Başarının tahmin edeceğiniz gibi sınırsız bir hazzı ve beraberinde getirdiği hoş bir tatmin duygusu var. Herkesin tarifi zor bu duyguyu iş hayatlarında sıklıkla yaşamalarını dilerim.
TV reklamlarının önemini bir kez daha kavradık!
Neden TV reklam çalışmalarını bu kadar önemsiyorum diye soracak olursanız, nedeni çok basit!
Vikaki Business Intelligence’te yeralan bir habere göre Discovery Networks ve Future Foundation’ın birlikte hazırladığı Televizyon Reklamcılığının Geleceği araştırmasında, CEEMEA (Orta ve Doğu Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesinde yer alan diğer pazarlara göre Türk seyircisi izlediği reklamları en çok hatırlayan izleyici…
Bu ülkenin pazarlamacıları olarak ne mutlu bizlere değil mi? İşimiz meslektaşlarımıza göre çoook daha kolay.
Bilindiği üzere Türk televizyon seyircisinin neredeyse yüzde 30’u günde 5 saatten fazla, yüzde 40’ı 3-5 saat arası TV izliyor.
Her ne kadar dijital çalışmalar internet kullanımının artmasıyla önem kazanmış olsa da TV reklamlarının tahtı Türkiye’de sarsılmaz görünüyor.
Hal böyle olunca da gerçek iç görülere dayalı, anlatacak somut bir hikayesi olan, tüketicisinin hayatına ve kalbine dokunan reklam üretmek ülkemizde daha da önemli ve değerli oluyor.
Çünkü tüketici artık reklamını izlediği üründen elle tutulur ve gözle görülür fayda mesajı bekliyor.
Biz Profilo Pazarlama ekibi olarak bu açıdan gerçekten şanslıyız! Harika bir ekibimiz, yaratıcı paydaşlarımız ve en önemlisi bizi daima destekleyen, daha iyisi için yüreklendiren müşterilerimiz var!
Bu arada iç görü meselesine daha evvelki yazılarımda sık sık değindiğim için burada yeniden değinmeyeceğim, ancak siz değerli okurlarımdan talep gelirse tabii ki bu fikrimi değiştirebilirim
Kısacası dolu dolu, zaferlerle, ödüllerle bezenmiş çok keyifli, günler geçirdik. Daha da iyilerini yapmak, en önemlisi de başarılarımızı sürdürülebilir kılmak için koşmaya devam.
Sağlıcakla ve benimle online kalmaya devam edin kıymetli okurlarım. Yorum, soru, katkı, paylaşımlarınızı bekliyorum.
Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch