Markalar için de durum farklı değil aslında. Baktığınızda markaların da paylaşımı artırdıkları çalışmalar yok değil. Bildiğiniz gibi biz bunları sosyal sorumluluk çalışmaları olarak adlandırıyoruz.Marka iletişiminin en önemli konularından biridir kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) çalışmaları, çünkü size içinde bulunduğunuz topluma bir fayda sağladığınız duygusunu verir. Diğer taraftan aldıklarınızın karşılığında bir geri dönüştür KSS’ler ve size faaliyet alanınız içinde ya da toplumun önemsediği bir konuda duruşunuzu gösterme imkanı da tanır. Bu duruş daha evvel de belirttiğim gibi  toplum için sadece bir şeyler yapmış olma duygusunu beslemez, aynı zamanda sizinle aynı öncelikleri olan ve sizinle benzer şekilde düşünenleri de tarafınız haline getirir.Markanıza, markanızı temsil eden kuruma zaman içinde itibar kazandıran bu çalışmalar,birebir tüketiciye dokundukları ve bütçesel anlamda daha kabul edilebilir noktalarda olduklarından markalar tarafından da tercih edilirler.

Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch