Markalar için de durum farklı değil aslında. Baktığınızda markaların da paylaşımı artırdıkları çalışmalar yok değil. Bildiğiniz gibi biz bunları sosyal sorumluluk çalışmaları olarak adlandırıyoruz.Marka iletişiminin en önemli konularından biridir kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) çalışmaları, çünkü size içinde bulunduğunuz topluma bir fayda sağladığınız duygusunu verir. Diğer taraftan aldıklarınızın karşılığında bir geri dönüştür KSS’ler ve size faaliyet alanınız içinde ya da toplumun önemsediği bir konuda duruşunuzu gösterme imkanı da tanır. Bu duruş daha evvel de belirttiğim gibi toplum için sadece bir şeyler yapmış olma duygusunu beslemez, aynı zamanda sizinle aynı öncelikleri olan ve sizinle benzer şekilde düşünenleri de tarafınız haline getirir.Markanıza, markanızı temsil eden kuruma zaman içinde itibar kazandıran bu çalışmalar,birebir tüketiciye dokundukları ve bütçesel anlamda daha kabul edilebilir noktalarda olduklarından markalar tarafından da tercih edilirler. Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu Head of Regional Brand Management Bosch
Sevgili Okurlarım,Malum Ramazan ayındayız. Hepimiz için bu dönem biraz daha maneviyatın öne çıktığı bir süreci içine alıyor. Bir şekilde kendimizi biraz daha fazla dinlediğimiz iftar ve sahur sofralarıyla çevremizle daha fazla sosyalleştiğimiz bir zaman dilimindeyiz. Almak gibi vermenin de makbul olduğunu düşündüğümüz ve paylaşmayı yıl içersinde en fazla aklımıza getirdiğimiz günler bu günler diye düşünüyorum.
Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi Bosch, Siemens, Profilo, Neff Marka Direktörü