Güle Güle 2013

Satışta aslında elde edilen her başarı, daha sonrasında üzerine çıkılmak için belirlenen bir hedeftir diyebiliriz. Gerçekleştirilen satış hedeflerin asıl anlamı bir sonraki yıl hedeflerin tekrar üzerine çıkıldığında anlaşılmaktadır. Bu yüzden Siemens ailesi olarak geçen yıl ki başarımızın haklı gurunu 1 Ocak 2014 tarihine kadar yaşayarak, bu yıla dönmüş bulunuyoruz. Bu örnek bile satış işinin dinamikliğini ve sürdürülebilir olma zorunluluğunu gözler önüne sermektedir. 

Müşteri

Bir firma için müşterisi, önceden belirlediği hedef kitlesi içerisinde yer alan, firmanın ürün veya hizmetlerini satın alan ve yine alması beklenen birey diye tanımlanır. Pazarlama çabalarında ise müşterinin algılanan önemi giderek artmaktadır ve rekabette ise firmalar bu konulara büyük önem vermektedir. BSH olarak da bu konuya özellikle hassasiyet gösterdiğimizi ve çok fazlasıyla önemsediğimiz mutlulukla söyleyebilirim. Böylece firmalar için müşteri memnuniyeti, müşteri tatmini ve müşteri sadakati gibi kavramlar da daha önemli hale gelmektedir.

Satış Zinciri

Bizler bayilik sistemi ile çalışan bir şirketiz ve satış temsilcileri de bayilere yapılan  satışlardan sorumlu olarak çalışıyorlar. Fakat işin özünde ve perde arkasında sizin sattığınız ürünleri değerli kılan sattığınız ürünleri kullanacak olan kişiler olduğu bir geçektir. Bizler gibi kurumsal ciddiyete sahip firmalar sahada bu gerçeği bilerek hassasiyet gösterse de gayri ciddi davranışlar sergileyen şirketlerde görülebilir. Ya da şirketlerin satış elemanları, bayinin kendisi ve yahut da müşteriye ürünü satacak olana mağaza satış elamanları yanlış davranışlar içinde bulunmuş olabilirler. İşte bu zincirin her halkası ayrı ayrı büyük bir uyum ve senkronizasyon ile çalışmak mecburiyetindedir. Her halka kendi üzerine düşen sorunluluğu yerine getirerek, satışın en keyifli anı olan başarmak duygusunu devamlı şekilde yaşayabilmektedir.

Müşteri Memnuniyeti

Müşteri memnuniyetini sağlamak için müşterilerin beklentilerini karşılayabilmek gerekmektedir. Müşteriler, bir ürün veya hizmeti çeşitli beklentilerle satın alıp, satın aldıkları bu ürün veya hizmet beklentilerine cevap verdiğinde memnun olmaktadırlar, aksi halde satın alma sonucunda beklenti yerini pişmanlık duyguna bırakmaktadır. Algılanan kalite ve sunum şekli verilen kararlarda etkili olmaktadır. Şirket olarak son derece kaliteli ürünler üretiyoruz ve satıyoruz. Fakat, müşteri memnuniyetini sağlamak için günümüzde sadece ürünlerin kaliteli olması yeterli olamamaktadır. 

Müşteri Memnuniyetini Sağlamada Dikkat Edilecek Hususlar;

  • İyi bir iletişim becerisi, 
  • İlgi gösterme ve yardıma hazır olduğunu hissettirme, 
  • Empatik yaklaşım, 
  • Yapılan işe ve ortama uygun düzenli bir görünüm, 
  • Müşteriye güven verme, 
  • Müşteri şikayetlerinin dinlenmesi 
  • Müşterinin problemlerinin çözülmesi için kişisel çaba gösterilmesi gibi konulardır. 

Bu konular pazarlamanın konusu olarak görülse de zorlu satış koşullarında zincirin her halkasının bilmesi ve sürekli uygulaması gereken hususlardır. Günümüz rekabetinde satış sürecinin her aşamasında pazarlama parametreleri uygulanmak ve takip edilmek mecburiyetindedir.

Sonra ki buluşmamızdan daha fazla keyif almanız temennisiyle hoşça kalın.

Taner İnci
Beyaz Yaka Ev Aletleri Siemens Bayi