BSH Makers of Tomorrow (BSH MOT) – BSH Geleceği Kodlayanlar projemiz kapsamında, 2018 yılında tanıştığımız Ömer Faruk Günal, ilk zamanlarında biraz çekimser olsa da gün geçtikçe teknolojiye ve inovasyona merakı artan öğrencilerimizden biriydi.


Ancak Ömer başladıktan sonra teknolojiyle iç içe yaşamı öylesine benimsedi ki öğrenciliği sırasında hem BSH Geleceği Kodlayanlar projemize aktif katılım gösterdi hem de 2020'de Çerkezköy Halit Narin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Elektrik Elektronik bölümünden başarı ile mezun oldu. Bu yıl itibarıyla da Çerkezköy BSH Soğutucu 1 Fabrikası'nda

NF16 Hattı Robotik lazer küvet kesme operatörü olarak çalışmaya başladı.


Ömer Faruk Günal, belirttiğim gibi ilk başta sınıf arkadaşları ile beraber aslında pek de istekli olmaksızın dört günlük bir eğitim için BSH MOT atölyemize katılmış, 3 boyutlu tasarım, elektronik, mobil uygulama geliştirme ve robotik eğitimlerimizi aldıktan sonra düşüncelerini şu şekilde dile getirmişti;


- Açıkçası, başlangıçta yazılıma karşı ilgim olmadığı için bu eğitime katılmayı düşünmemiştim. Bölüm öğretmenlerimin ısrarı ile çalışmalara kayıt olmuştum.  


- O zamanlar istemeyerek verdiğim bu kararın daha sonrasında hayatımı nasıl da olumlu yönde etkileyeceğinin farkında değildim.


- BSH MOT kapsamında katıldığım çalışmalar sayesinde kodlamanın aslında güncel hayatımız içerisinde ne büyük bir öneme sahip olduğunun farkına vardım.


- Daha fazlasını öğrenme merakım işte o aşamadan sonra başladı ve öğrendikçe ilgim, sevgim daha da arttı. Çünkü “bir şey öğrendim” dediğim her andan sonra daha ne kadar çok şey bilmem gerektiğini algıladım ve öğreneceklerimi merak etmeye başladım. Bu gerçekten çok heyecan vericiydi. 


Ömer düşüncelerini ne güzel özetlemiş değil mi?..


Sonraki başarılarına gururla eşlik ettiğimiz Ömer, aslında aldığı ilk eğitimlerle sadece hayal gücünün önemini ve bu hayalleri kodlama ile gerçekleştirebileceğinin farkına varmıştı. BSH Makers Lab’da başlayan kodlama ve robotik merakı zaman içinde, çalışmalara devam ettikçe katlanarak arttı. Robotik yarışmalarına katılmaya başladı ve kendini bu alanda geliştirmiş birçok insanla tanışma olanağı bularak konu hakkında bilgilerini artırdı, deneyim kazandı, bakış açısını ileriye taşıdı.


Kısacası Ömer; birkaç gün ile sınırlı kalmayarak ileri aşamalarda da projeler yaptığımız başarılı öğrencilerden birine dönüştü…

Ömer daha sonra okul arkadaşlarıyla beraber Milli Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen robotik yarışmalarına katılarak farklı projeler geliştirdi. 


2019 yılında Kodluyoruz Jr. olarak mentorluk yaptığımız, Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) tarafından organize edilen “Yarını İnşa Et” proje yarışmasına Ömer’in de içinde bulunduğu bir grup öğrenci ile katıldık. 


Ekip bu yarışma için, görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırmak adına akıllı bir çamaşır makinesi tasarladı. Dereceye giremediler ama proje süreci tüm takımın sorumluluk, özgüven, yaratıcılık ve azim gibi birçok özelliklerinin gelişmesine büyük katkı sağladı. 


2019 yılı içerisinde BSH Türkiye ve Kodluyoruz’ un destekleri ile okullarında kurulan FIRST Robotics Competition (FRC) takımına da katılan Ömer, deneyimlerini paylaşmak ve takım arkadaşlarını desteklemek adına takımın kaptanlarından biri oldu.

Ömer ve arkadaşları bu süreçte yalnızca robot yapmak ve bu robotu kodlamakla kalmayıp çevrelerine duyarlı gençler olarak kendilerinden küçük çocuklar için atölyeler, doğa bilincini aşılamak amaçlı seminerler ve etkinlikler düzenlediler. Tohum ekimi yaptılar, sokak hayvanları için kulübe inşa ettiler ve mühendislerle meslek lisesi öğrencilerini bir araya getirerek sektörle ilgili daha çok bilgi edinmelerine katkıda bulundular. 


Sonunda, birkaç günlük atölye çalışması diye başlayan faaliyetler sosyal sorumluluk projelerine dönüşecek kadar benimsendi ve içselleştirildi. 


Ömer, yakın zamanda yaptığımız sohbetlerde kaptanı olduğu FRC takımındaki rolü ile ilgili de şunları söyledi;  


- Bu takımın ve kaptanlığını yapmamın bana en büyük öğretisi “sorumluluk almayı öğrenmem” oldu, bunun yanı sıra tabii ki “takım çalışmasının ve planlı ilerlemenin önemini” kavradım. İlaveten onca farklı bireyle etkileşim içinde olmam insan ilişkilerimi ve iletişim becerilerimi de çok geliştirdi.


Ömer mezun olduktan sonra da takımını bırakmadı. Halen deneyimlerini paylaşarak bir zamanlar kendisinin yaşadıklarına benzer durumda olan öğrencilere geleceklerine dair yol çizmeleri için yardımcı olmaya, onları motive etmeye çalışıyor, mentorluk yapıyor.


Sizlerle bu gerçek, birebir yaşanmış öyküyü büyük bir sevinçle paylaştım. Çünkü bizim en önemli amacımız; çocukların ve gençlerin içindeki isteği, ilgiyi ve yeteneği ortaya çıkarmak. Ömer gibi gençleri, somut örnekleri gördükçe yaptığımız işle tekrar tekrar gurur duyuyoruz ve niceleri için “sıkı çalışmaya devam!” ediyoruz. 


Yeni bir yazıda buluşmak üzere sevgi, saygılarımla.


Ecem Çolak

Kodluyoruz Derneği – Dijital Okuryazarlık Programları Yöneticisi