O zaman ölçek ekonomisine sırtını dayayanların beklentisi, toplumların giderek birbirine benzeşmesi ve böylece ihtiyaçlarının kolay tespit edilmesiyle basitçe karşılanabilmesi olabilir mi? Aynı ürünü çok sat ve kazan. Basit görünüyor!

Halbuki farklı kültürler insanlığın en büyük zenginliği ve toplumların birbirinden farklılaşan ihtiyaç ve talepleri sadece kâr etmenin yanlış bir biçimi adına görmezden gelinmemeli. Yoksa yukarıda çizdiğim gri ve korkutucu tablonun gerçek olması işten bile değil. 

BSH’nin değerlerinin ve teknolojiyi kullanış şeklinin gri sis perdesini dağıtmaya çalıştığını ve geleceğe daha umutla bakmayı sağladığına inanıyorum. Çünkü sadece ortalama veya birbirine benzeştirilmiş tüketicilerin, tercih etmeleri en olası ortalama bir ürünü hedeflenen pazarlara büyük miktarlarda pompalayarak para kazanmak yerine, çeşitliğe, farklı kültürel ihtiyaçlara ve beklentilere cevap veren bir yapıyı destekliyoruz

Türkiye’de bir buzdolabına sığdırılmaya çalışılan tencere sayısının fazlalığının, müşterimiz için ne kadar önemli olduğunu anlayan ve ürünlerini bunu gözeterek geliştiren bir şirket burası. Ancak tüm dünyada faaliyet gösteren şirket olduğumuz düşünüldüğünde, kültürel yapılara, toplumsal beklentilere cevap verebilmek için çok esnek bir yapıya sahip olmak zorunda olduğumuz ortada. İşte tam da bu noktada yeni ve esnek olmamızı sağlayan teknolojiler devreye giriyor. 

Biz Türkler masada daha kalabalık oturmayı seviyorsak, buzdolabına akşam komşulara da dağıtılacak tatlı sığdırma peşindeysek, firmanın kâr etme yolu bu alışkanlıkları öldürecek ortalama bir dolabı ucuza pazara doldurmak ve müşterimizi bunu almaya zorlamak olmamalı. Dolaplarımızın hacimlerini, aydınlatmasını, soğutma tertibatını, kapısını, menteşesini yeni fikirler ve buluşlar yaparak sizin ihtiyacınıza uydurmalıyız. BSH’nin geliştirdiği teknolojileri en ön koltuktan görebilen biri olarak bunu başardığımıza inanıyorum.

Üstelik pazarlama ekiplerimiz, bayilerimiz ve sahip olduğumuz günlük hayatta aranızda bulunan tüm temsilcilerimizle, toplumumuzun ihtiyaçlarını dinleyip hızla cevap verebilecek, beklentileri yüksek kalitede karşılayabilecek hızlı tepki verebilen yeni sistemler geliştiriyoruz. Yerel ürün geliştirme ekibimiz, siz ürünü satın aldıktan sonra da sizi dinlemeye devam ettiğimizden sürekli kendini yenileyen, ihtiyaçlarınıza adapte eden ürünler üretiyor.

Eğer şirketler, kendilerini sizi ürünlerine uydurmaya çalışmadan, size uyum sağlayan ürünler üretmeye adıyorlarsa, gri bulutların ve tek tip elbiselerin geleceğimizden çok uzak olacağını rahatça söyleyebilirim.