Önce her zamanki gibi “evdeki hallerimiz” raporumu vereyim:
• Büyük oğlum Kerem’in doğum gününü Türkiye’de ve dış temsilciliklerde kutladık :) Tam 7 yaşını ve beni, tabii ki yine evde arkadaşlarıyla kudurarak bitirdi! “Bir ara merdivenlerin çökeceğini zannettirecek kadar enerjisi yüksek bir parti idi” diyeyim, gerisini siz hayal edin. Özellikle erkek çocuk anne, babalarının olumlayan ve de “onlar düz duvara da tırmanır Burçin Hanım” diyen yüzlerini görür gibiyim :)
• Yılbaşını, ailece ve çok sakin kutladık (yukarıdaki paragraftan sonra buna inanmayacaksınız, ama sahiden öyle idi…) Hatta saat 12’de uyumak üzereydim, “Hadi hadi!!! Yeni yıla girdik öpücükleriyle” ayıldım. Herhalde ve umarım, bu senem uyuyarak geçecek (inşallah) :) Uykum vaaar!
• Evimizdeki Lego-Mania devam ediyor – Legoyu kim bulduysa cennette yeri hazırdır diye düşünüyorum. Legoları oğlanların önüne koyuyorum. Onlar huşu içinde tüm yaratıcılıklarını ortaya dökerken, ben de minimum bir saat huzur içinde kendime kalabiliyorum :) Lego koleksiyonlarındaki son eserlerini aşağıdaki resimde görebilirsiniz.
İnovasyon nedir?
Evet, ev hali özetimden sonra bu haftaki yazımda “inovasyondan” bahsetmek istiyorum…
İnovasyon kısaca “ürün, üretim yöntemi, pazarlama yöntemi ya da organizasyonel yapılanmalarda yeni ya da önemli ölçüde geliştirilmiş ve ekonomik ya da sosyal değer taşıyan çözümlerin üretilmesi” olarak tanımlanıyor.
Biliyorsunuz, inovasyon BSH’nin en önemli üç hedefinden biri.
BSH özellikle süper verimli ev aletleriyle beyaz eşya sektöründe, inovasyon alanında lider bir şirket ve inovasyonu sürdürülebilir bir geleceğin anahtarı olarak görüyor. Yeniliklerimizle tüm dünyada ev aletleri sektörüne yön vermeyi hedefliyoruz.
BSH’nin yıllık cirosunun %3.1’i AR-GE’ye ayrılıyor!
BSH Grubu dünya ölçeğinde yıllık cirosunun %3.1’ini AR-GE yatırımlarına tahsis ediyor.
Sürdürülebilirlik ilkelerini temel alan ve öncelikli olarak iklim koruma ve enerji verimliliğine odaklanan stratejimiz; bu sayede gerek şirket ve çalışanlar, gerekse toplum için katma değer yaratıyor…
BSH Türkiye, BSH Grubunun en önemli AR-GE merkezlerinden biri ve yeni ürünleri Türkiye’de Türk mühendisler geliştiriyor!
BSH Grubu’nun AR-GE merkezlerinden biri olan BSH Türkiye de, ürün geliştirme alanında giderek daha önemli bir rol üstleniyor.
Türkiye’de
kurulan AR-GE bölümümüzde yaklaşık 200 mühendis çalışıyor. Ve sürekli
de büyümeye devam ediyor. Bu bizim için çok gurur verici bir şey, çünkü
ürünleri artık Türk mühendisleri Türkiye’de geliştiriyor, Türkiye’deki
fabrikalarımızda üretiyor ve tüm dünyaya satıyoruz. Bu gençlerimiz için,
hepimiz için harika bir haber değil mi? Hepinizin kocaman seslerle
“eveeettt!!!” dediğinizi duyar gibiyim :)
Stratejik odağında
kalite ve inovasyon olan AR-GE çalışmalarımız üniversitelerle
sürdürülmekte olduğumuz işbirliği programları ile yeni boyutlar
kazanacak. AR-GE çalışmaları özellikle ve daha da artan oranda yeni ürün
geliştirme projeleri üzerine yoğunlaşacak.
Buluş beyanlarımız %100 arttı. Ulusal patent liginde ilk sıralardayız!
Buluş
beyanlarımızın geçen yıla oranla 100%’ün üzerinde artışı ve ulusal
patent liginde ilk sıralarda yer almamız AR-GE çalışmalarımızdaki
başarıyı pekiştiren ve doğru yolda olduğumuzu ispatlayan somut sonuçlar…
BSH Türkiye, BSH Grubunun en önemli AR-GE merkezlerinden biri ve yeni ürünleri Türkiye’de Türk mühendisler geliştiriyor!
BSH Grubu’nun AR-GE merkezlerinden biri olan BSH Türkiye de, ürün geliştirme alanında giderek daha önemli bir rol üstleniyor.
Türkiye’de
kurulan AR-GE bölümümüzde yaklaşık 200 mühendis çalışıyor. Ve sürekli
de büyümeye devam ediyor. Bu bizim için çok gurur verici bir şey, çünkü
ürünleri artık Türk mühendisleri Türkiye’de geliştiriyor, Türkiye’deki
fabrikalarımızda üretiyor ve tüm dünyaya satıyoruz. Bu gençlerimiz için,
hepimiz için harika bir haber değil mi? Hepinizin kocaman seslerle
“eveeettt!!!” dediğinizi duyar gibiyim :)
Stratejik odağında
kalite ve inovasyon olan AR-GE çalışmalarımız üniversitelerle
sürdürülmekte olduğumuz işbirliği programları ile yeni boyutlar
kazanacak. AR-GE çalışmaları özellikle ve daha da artan oranda yeni ürün
geliştirme projeleri üzerine yoğunlaşacak.
Buluş beyanlarımız %100 arttı. Ulusal patent liginde ilk sıralardayız!
Buluş
beyanlarımızın geçen yıla oranla 100%’ün üzerinde artışı ve ulusal
patent liginde ilk sıralarda yer almamız AR-GE çalışmalarımızdaki
başarıyı pekiştiren ve doğru yolda olduğumuzu ispatlayan somut sonuçlar… İnovasyonda Türkiye?
Dünya Ekonomik Forumu tarafından her yıl yayınlanmakta olan "Küresel Rekabetçilik Endeksi" Raporuna göre; Türkiye 2011-2012’de Küresel Rekabetçilik Endeksini oluşturan 12 bileşenden 5’inde ortalamanın altında bir değere sahip ki bu bileşenlerden biri de inovasyon…
Ayrıca Türkiye bu yıl, inovasyonda tüm ülkeler arasında 2 basamak geriledi.
Türkiye inovasyonda özellikle “patent” “entelektüel sermayenin korunumu” ve “AR-GE’ye yapılan şirket harcamaları” değişkenlerinde oldukça geride. Bu hepimiz adına üzücü ve endişe verici bir durum…Ve AR-GE’ye özel önem vermemizin ne kadar kıymetli olduğunu vurgulayan bir gösterge…
İnovasyona yapılan yatırım, geleceğe yapılmış yatırımdır!
İşte bu nedenlerle, inovasyon ve AR-GE konularını hem kurumsal hem bireysel seviyelerde çok önemsiyorum. Gençler için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Türkiye’deki eğitim sistemi test çözme ve ezber odaklı olduğu için çocuklar, gençler araştırma yapmaya yönlendirilmiyor. Bir şey keşfetmeleri için cesaretlendirilmiyor.
Halbuki küresel rekabetin çılgınca arttığı günümüzün dijital ve internet ekonomisinde “teknoloji yönetimi”, “inovasyon yönetimi”, “bilgi yönetimi”, “yaratıcı düşünme” gibi alanlarda uzmanlık ve uygulama bilgisine sahip, teknolojinin hem teknik, hem de sosyal ve idari boyutlarını anlayan ve yorumlayabilen gençler yetiştirmemiz şart.
BSH’deki gibi insiyatiflerin, gençlerin önünü çok açacağına inanıyorum…
İnovasyona yapılan yatırım, geleceğe yapılmış yatırımdır. Küreselleşme ile ortaya çıkan sıkı rekabet ortamına karşı yapılmış bir sigortadır. Yukarıda yazdığım tüm sebeplerden ötürü şirketlerin inovasyonu en önemli stratejik öncelik olarak belirlemeleri ve bu doğrultuda çalışmaları gerektiğinin altını çizmek istiyorum.
Eğitimde de aynı şekilde inovatif, yaratıcı buluşçu ve girişimci düşünce yapısını geliştirecek programlar yapılması gerekir diyorum. Bu hem çalıştığımız şirketler hem de ülkemiz için geleceğe yapılmış en önemli yatırım, en önemli iş ve sosyal sorumluluğumuzdur diye noktalıyorum.
Bol inovasyonlu, harika bir yıl geçirelim!
Eveeeet, bu hafta da benden bu kadar… Hoşça ve online kalın…
PS: Lütfen soru sorun, yorum, katkı yapın, varsa yazılarınız paylaşın (konuk blogger ağırlayabilirim). Beni buralarda yalnız bırakmayın :) Mesajlarınızı bekliyorum!
Burçin Girit
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi / Türkiye, Orta Doğu, Afrika, BDT, Hindistan ve ASEAN Ortadoğu Bölgesi’nden Sorumlu Kurumsal İletişim Direktörü