Geçtiğimiz günlerde 200 firma arasından sıyrılarak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan “Otomasyon ve Teknolojik Yenilik Ödülü” kazandık. 

Ödül getiren proje, BSH çamaşır fabrikası boyahane tesislerinde verimlilik arttırmak ve tasarruf sağlamak üzere geliştirilen özel bir “Nano Kaplama Teknoloji Projesi”. 

Bu hepimizin göğsünü kabartan müthiş başarıya imza atmamızı sağlayan ve projede emeği olan tüm BSH ekiplerini yürekten kutlarım. İşimizi daha da sevmemize neden olan zamanlar bunlar...

Basın bülteninden detaylarını okuyabilirsiniz. Çok mutlu ve gururluyum...

Bugünkü yazımda dikkat çekmek istediğim; ödülün, başarıya ulaşmanın sadece güzel, keyifli bir sonucu olduğudur. Asıl bakmamız gereken ise buraya gelinmesini sağlayan adımlar, süreçler, ön hazırlıklar, kısacası öncesi ve sonrasıdır... Bizi buraya taşıyan amaçtır...

Kendim; nasıl bir ortamda deneyim biriktirdim, biriktiriyorum? 

Blog yazmamın nedenini açıklamıştım. “Özellikle gençlerle deneyimlerimi, gözlemlerimi paylaşmak ve onlara esin, motivasyon kaynağı olacak aktarımlar yapmak” demiştim...

Şimdi paylaştıklarımı daha dikkatle okuyup, daha ciddiye almanıza yardımcı olması için şunları; Türkiye operasyonunun başında olduğum global yapının kapsamını hatırlatmak istiyorum. 

BSH Global:
 

BSH, 1967 yılında Siemens AG ve Robert Bosch ortaklığı ile kurulan ve 50 yıldan az bir sürede, 47 yılda Avrupa beyaz eşya pazarının lideri, dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi haline gelen bir şirket.

Yılda 10,5 Milyar Euro ciro yapıyor, 13 Markası var. 50.000 çalışan ve aileleri için geçim kaynağı . 47 ülkede, 80 şirketle faaliyette. Çoğu mühendis 3000 Ar-Ge çalışanı olan, yılda yaklaşık 360 Milyon Euro Ar-Ge yatırımı yapan, Avrupa, Amerika, Latin Amerika ve Asya’da 40 fabrikası olan çok büyük bir yapı. 

Buradaki videoya göz atarak BSH hakkında biraz daha fikre sahip olabilirsiniz. BSH Türkiye:


Ben bu yapının Türkiye CEO’suyum. 2002’den den bu yana Türkiye’de görev yapıyorum.  Kısa biyografime bu linkden ulaşabilirsiniz. 1992 yılında kurulan BSH Türkiye şu anda Beyaz Eşya Sektöründeki en büyük yabancı sermayeli şirket (2002’den bu yana 1 Milyar Euro yatırım yaptık).

Tüm Türkiye’deki diğer yabancı sermaye ortaklığı olan şirketler arasında ise 35. sırada. Ciro sıralamasındaki yerimiz; 18. Merkezimiz İstanbul, Ümraniye’de. İçinde 6 Fabrika ve Lojistik, Ar-Ge Merkezlerimizin olduğu Çerkezköy kompleksimize ilaveten Silivri’de Yedek Parça Depomuz ve 2 Çağrı Merkezimiz var.

Müşterilerimize 3 Bölgesel Satış, 5 Bölgesel Servis Ofisi ile hizmet veriyoruz. 2005’den bu yana %63’ünü ihraç ettiğimiz üretimimizi %88 arttırdık. 5.000’in üzerinde çalışanımızla BSH Türkiye olarak, BSH Global içinde önemli bir Merkez konumundayız. 

Daha fazla bilgi için buradaki videoya göz atabilirsiniz (kuşkusuz rakamlar değişti). 

Bunca rakam, çaba neden? 

İşte bu kocaman organizasyonla aslında biz çamaşır makinası, buzdolabı, fırın, küçük ev, mekan aletleri vb. üretmiyoruz!  

Bizim, bunca büyük, kalabalık, yaygın bir operasyonla erişmek istediğimiz asıl amacımız; hep daha da iyi olmasına çabalayarak (Ar-Ge, İnovasyon, Teknoloji yardımı ile) insanların hayatlarını kolaylaştıracak hayaller kurmak ve onları somutlaştıracak ürünlere dönüştürmek...

En ama en temel amacımız işte bu! İnsanların hayatlarını kolaylaştırmak!.. Bir takım yaşamsal faaliyetlerini daha kolay, zevkli, sağlıklı, verimli hale getirmek, sürdürülebilir geleceğe hizmet etmek... Ve bunu kesintisiz, sürekli hep daha da iyisini arayarak yapmak...

Bir Çamaşır Makinası ya da ev aleti üretirken, aslında neleri düşünüyoruz?
Biz insanların çamaşırlarını daha kısa sürede, daha temiz, daha az su ve enerji kullanarak yıkamalarına yardımcı olursak, onlar da arta kalan zamanlarında kendi esenliklerine, sevdiklerine daha çok zaman ayırabilirler diye düşünüyoruz.  

Çünkü bizler de hepimiz anneyiz, babayız, çocuğuz. Birer ailesi, zamana, daha rahat ve iyi koşullara ihtiyacı olan insanlarız. Hepimiz daha iyi ve sürdürülebilir bir gelecek için çabalıyoruz...

Ar-Ge mühendislerimiz, müşteri temsilcilerimiz, iletişimcilerimiz...

Herkes ama herkes... Şöyle düşünüyor; 

Mesela bir ev hanımını ya da çalışan bir anneyi, ya da bir genç kadını ele alalım. Eğer biz onun eşyalarını yıkamak için harcayacağı zamanı, elektriği, suyu azaltırsak hem de daha temiz olmalarını, eskimemelerini, sessiz çalışmalarını sağlarsak; O anne de çocukları ile daha fazla zaman geçirip, onların kişisel gelişimine yardımcı olmak için zaman kazanabilir.  

Çamaşır yıkamak için kullanacağı zamanda kendini geliştirir, topluma yararlı hizmetler içinde olur. Çamaşır yıkamak için harcayacağı fazla enerjiyi tasarruf ederek kendine, ailesine, yöresine ve dünyaya daha yararlı bir faaliyet içinde olabilir. B

oşa sarf etmediği su ile dünyamızın temiz su problemine katkı verebilir. Aile, yöre, ülke ekonomisine destek olabilir. Tasarruf edilen kaynaklarla daha yararlı faaliyetler yapılabilir. 

Bu örnekler sınırsız sayıda çoğaltılabilir, çünkü daha iyi olma arayışımızın bir limiti yoktur, olamaz, olmamalı...

İşte ödülü kazanan ekipteki arkadaşlarımız, mühendislerimiz, takım liderlerimiz “Otomasyon ve Teknolojik Yenilik Ödülü” kazanmadan önce, BSH çamaşır fabrikası boyahane tesislerinde verimlilik arttırmak ve tasarruf sağlamak üzere geliştirilen “Nano Kaplama Teknoloji Projesi” için zaman zaman sabahlara kadar çalışırken aslında yukarıdakileri, yani “insanları ve hepimiz için daha iyi bir geleceği” düşünüyorlardı.  

Asıl odaklandıkları şey “teknoloji ya da nano” değil... Bunlardan yararlanarak yaratacakları “daha kolay, daha yararlı deneyimler, gülümseyen insanlardır”. Bu ödül aslında yakın zamanda aldığımız fabrikamızın verimliliğini artırmak için yapılmış küçük bir örnek. Bunun gibi birçok örnek verebilirim sizlere…

Evet sevgili gençler;

Fotoğrafta gözleri ışıldayan, gururla bakan arkadaşlarımı, fotoğrafa sığmayan, ödül töreninde olamayan ama geri planda projeye destek veren tüm ekibi yürekten kutluyorum. 

Ve gençler sizlere şu son sözlerle, bir dahaki yazıma kadar veda etmek istiyorum; 
Başarmak için; 

. Kişisel  “hayat amacının” belirli olması, hangi alanda yararlı olmak istendiğinin bilinmesi,  
. Bununla mutlaka “insan ve sürdürülebilirliğin” merkezde olduğu bir “ortak, evrensel amaca” kitlenmek, 
. Bu “yaşamsal ve evrensel amaç” için çok, kesintisiz ve disiplinli çalışmak,  
. Bireysel ya da ekipçe elde edilen başarıların sadece bir nokta, an olduğunu hep akılda tutmak
. İnovasyon, verimlilik ve teknolojik alanlardaki gelişime kesintisiz devam etmek, katkı vermek
. Yeni başarı durakları, anar, noktalar yaratmak üzere tutkuyla, heyecanla, motivasyonla ilerlemek
. Ve bunları “hep” yapmak 

Gerekiyor...

Yukarıdaki listeyi yaşamak için fırsat bulduğunuz tüm Ar-Ge çalışmalarının ve projelerinin içinde yer alın. Düzenlenen yarışmalara katılın. Kıvılcımın parladığı anlar onlar olacak. Yaratın, yakalayın onları...

Bu vesile ile Malcolm Gladwell’in “Kıvılcım Anı” kitabını okumanızı da hararetle tavsiye ederim. 

Norbert Klein 
BSH Türkiye CEO ve Bölge Başkanı - Afrika, Orta Doğu, Orta Asya, Ukrayna, Rusya ve Beyaz Rusya