1924 yılından bu yana her yıl 3-5 Eylül tarihleri arasında Almanya- Berlin’de düzenlenen IFA, bu yıl COVID-19 nedeniyle yarı fiziksel (tüm sağlık ve güvenlik önlemleri alınmış olarak) yarı online etkinliklerle gerçekleşti.
Fuara katılan tüm sektör temsilcileri ve ziyaretçiler için de bir ilk yaşandı. Bir anlamda online-offline bir arada hibrid, çok başarılı-verimli bir fuar gerçekleşti.
Biz de BSH Group olarak her yıl olduğu gibi titiz, heyecanlı hazırlıklarımızla hem fiziksel hem online stand’larımızda ve etkinliklerimizde, markalarımız Bosch, Siemens, Gaggenau ve Neff ile IFA’da keyifle yer aldık.
Pendemi’ye rağmen hayatın durmaması, etkinliğin farklı bir yapıda da olsa sürmesi hepimizi mutlu etti çünkü böyle buluşmalara ihtiyacımız var. Hem tüketicilerimizle hem paydaşlarımızla hem sektördaşlarımızla bir araya gelmek ve yeniliklerimizi sergilemek, gelecek planlarımızı, stratejilerimizi anlatmak hem de farklı sektörlerin yaptıklarını, yapacaklarını öğrenerek yeni iş birliği fırsatlarına ulaşmak, motivasyonumuz için çok önemli.
BSH olarak biz de bir kez daha, Eylül’ün ilk haftasında bu açıdan özellikle önem verdiğimiz ve bütün sene heyecanla beklediğimiz IFA’da, ekosistemimiz ve tüketicilerimizle önemli haberler, yenilikler paylaştık…
İşte ben de sizlere bu ilk blog yazımda BSH’nin IFA 2020 faaliyetlerine dair kısa bir özet paylaşacağım. Bakalım beğenecek misiniz?
Özetime başlarken bir kez daha vurgulamak isterim ki BSH Ev Aletleri olarak bizim tüm temel vizyonumuz;
Tüketicilerimizin evlerindeki yaşam kalitesini sürdürülebilir şekilde yükseltmek ve bunu yaparken onlardan ilham almak…
Bütün faaliyetlerimizin, inovasyon, Ar-Ge çalışmalarımızın üzerine inşa edildiği temel değerlerin özünü; işte şu kısacık cümle oluşturuyor; “Evinizeki yaşam kalitesini arttırabilin diye sizden ilham alıyoruz…”
Pandemide mutfaklar ailenin merkezi, buluşma üssü haline geldi!..
Yemek yaparken paylaştığımız ve birlikte zaman geçirdiğimiz mutfak, özellikle COVID-19 sonrası, aile yaşamımızın merkezi haline geldi. Bu nedenle biz de evde, insanların yaşamlarını sürdürülebilir şekilde iyileştirmeye yönelik vizyonumuz doğrultusunda, IFA'da öncelikle mutfak için yenilikçi ürünlerimizi ve kişiselleştirilmiş hizmetlerimizi sunduk.
BSH Grubu, 2020’nin ilk yarısında buzdolabı, derin dondurucu ve küçük ev aletlerine artan talep ile birlikte önemi yükselişe geçen mutfağı, taze meyve ve sebzelere, sağlıklı beslenme trendlerine artan merakı dikkate alarak; IFA 2020’de mutfak için pek çok yenilikçi ürün ve hizmet tanıttık.
Örneğin “Geleceğin bulaşık makineleri” dediğimiz yeni serimiz bu yıl IFA’nın yıldızları arasındaydı.
IFA 2020 Özel Üretimde Dünya Prömiyerini yaptığımız yeni nesil bulaşık makinelerimiz,
tamamen yeniden tasarlanan özellikleri ve internete bağlanabilme işlevleriyle büyük ilgi gördü.
Tüketicilerin bireysel rutinlerine uyum sağlamayı öğrenebilen, akıllı ve kablosuz sistem güncellemesi alabilen bulaşık makinelerimizdeki “Zeolit” kurutma teknolojisinin sağladığı maksimum tasarruf özelliği takdirle karşılandı.
Yeni nesil bulaşık makineleri; %25’e kadar genişleyebilen iç tasarımları, küçük mutfak eşyaları için ayrılan üçüncü bölümleri ve değerli camların bile güvenli şekilde yıkanabildiği kısımlarıyla çok sayıda akıllı ve verimlilik arttırıcı çözüm sunarak, şimdiden kalpleri kazandı.
Daha fazla konfor ve rahatlık için akıllı yenilikler…
Biliyorsunuz BSH, 2014 yılında üç milyondan fazla bağlı cihaz ve her geçen gün artan 42 ortak ile dünya çapında ev aletlerine yönelik en büyük ekosistemi ve çok sayıda markaya hizmet veren dijital platformlardan biri haline gelen Home Connect’i başlatmıştı.
Şu anda ve şimdilik; 40 ülke ve 25 dilde kullanılan devasa bir platforma dönüşen Home Connect, aletlerin yalnızca uzaktan kontrolünden çok daha fazla şey yapabilen müthiş akıllı, interaktif bir asistan. Home Connect ile yaşamı kolaylaştıran pek çok mutfak görevi tanımlanabiliyor.
Mesela dijital tarif aramaktan, seçilen bir yemeği hazırlamak için bağlı fırını kontrol etmeye, bulaşık makinesi programını seçmekten, akşam atmosferiyle uyumlu aydınlatmaya kadar pek çok şeyi yaparak size rahatlık, kolaylık sağlıyor… Mutfakta hayatın, ürünlerimizle her geçen gün daha da kolaylaşması bizi çok mutlu ediyor…
SystemMaster ile BSH’nin dijital hizmetler konusundaki liderliği giderek belirginleşiyor…
IFA’da tanıttığımız yeni SystemMaster mikroişlemcimiz sayesinde BSH marka cihazlarımız adeta birer dijital hizmet platformuna dönüşüyor ve bu sayede, BSH'nin
müşteri hizmet merkezleri cihazların arızalarını uzaktan teşhis edip düzeltilmelerine
yardımcı oluyor.
Buna ek olarak, kendi kendine öğrenen algoritmalar, tüketicilerin ihtiyaçlarına daha doğru yanıt verilebilmesini, daha yeni hizmetler geliştirilmesine olanak sağlayarak pek çok inovasyonun yolunu açıyor.
SystemMaster
aslında BSH’nin analog ev aletleri üreticiliğinden dijital hizmetler ve kişiselleştirilmiş mutfak deneyimleri sunan bir sektör lideri olma hedefine güçlü adımlarla ilerlemesini sağlıyor.
IFA’da öne çıkan güçlü BSH markaları: Bosch ve Siemens
Tüm bunlara ilaveten, küresel iki markamız Bosch ve Siemens, bu yıl IFA’da oldukça dikkat çekici yeni ürünler tanıttılar…
Örneğin;
glassdraftAir
masaüstü soğutma fanı, interaktif ışık matrisine sahip activeLight ve inductionAir Plus teknolojileri ile iki yeni ocak tanıtan Siemens, yemek pişirmeye odaklanan çarpıcı yeniliklerle göz kamaştırdı.
Giysileri makineden doğrudan giyilebilir halde çıkaran, 6 kilograma kadar çamaşırı buhar asistanı kullanarak kesintisiz yıkayan, kurutan Seri 6 kurutmalı çamaşır makinesiyle Bosch kolaylığın tarifini baştan yapar gibiydi.
Yanı sıra, XXL soğutucu-dondurucu kombinasyonu, çoğu kişinin buzdolabından istediği daha fazla alan olanağını kullanıcılarına sunarken yenilikçi VitaFresh tazelik sistemi, belirli alanlarda sıcaklığın 0° santigratta sabitlenmesini sağlayıp balık, salata gibi taze yiyeceklerin çok daha uzun raf ömrüne sahip olmasını mümkün kılıyor. Ve üstelik yüksek teknolojiye sahip ürünlerimiz tüm bunları, A+++ enerji verimliliğinde
gerçekleştiriyor. Kısacası VitaFresh serisi, müşterilerimize sağlıklı bir yaşam tarzı ve sürdürülebilir ürünlere yönelik istekleri için belki de beklentilerin dahi ötesinde özellikler sunuyor.
Hedefimiz; 2020 yılının sonuna kadar iklim zararsız üretim…
Dünya çapında önde gelen ev aletleri üreticisi olarak BSH, katma değer zincirinin tamamı için ekolojik olarak sürdürülebilir tasarım ve çözümler yaratmaya büyük önem veriyor.
Bunu hem ev aletlerinin üretimi hem de enerji verimliliğinin sürekli geliştirilmesi için geçerli kılıyor. BSH tarafından başlatılan geri dönüşümlü ekonomi elde etme çabaları da kaynakların kullanımında, emisyonlarda ve enerji tüketiminde önemli bir genel azalım sağlıyor.
BSH, buna ilişkin taahhüdünün net bir göstergesi olarak,
2020 yılının sonunda dünya çapındaki tesislerinde karbondioksit emisyonlarını tamamen nötralize eden sektördeki ilk şirket olacak.
Bu durum, 2021 yılından itibaren tüm BSH marka ev aletlerinin iklim zararsız olmasını sağlayacak. Bu sebeple BSH, bir şirket ve pazar lideri olarak dünya çapında gerçekleştirdiği faaliyetlerle birlikte sorumluluğu üstleniyor ve geleceğe önemli bir adım atıyor.
Çok önemsediğimiz bu stratejik kararımızı ve atılımımızı, IFA özeti ile birlikte sizlerle bizzat ben paylaşmak istedim.
Birbirimize ilham vermeye devam edeceğimiz nice sürdürebilir, güzel günlerde, yeni yazılarda buluşmak üzere şimdilik hoşça kalın.
Sevgi, saygılarımla
Rudolf Klötscher
BSH Ev Aletleri Grubu CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı - Region Emerging Markets (REM) – Gelişen Pazarlar Bölgesi
BSH Grubu Hakkında
BSH Hausgeräte GmbH, 2019 yılında yaklaşık 13,2 milyar Euro’luk bir satış gelirine ve 58.000’den fazla çalışana sahip, ev aletleri sektöründe dünya lideri bir şirkettir. Bosch, Siemens, Gaggenau ve Neff gibi bilinen on bir ev aleti markasına ek olarak, grubun marka portföyü, Kitchen Stories dahil üç servis markasıyla birlikte Home Connect ekosistemini de bünyesinde bulunduruyor.
BSH, 40 üretim fabrikasına sahiptir ve yaklaşık 50 ülkede temsil edilmektedir. BSH Türkiye, bir Bosch Grubu şirketidir.
You are our inspiration for “Ecologically Sustainable Future”...
Held in Berlin, Germany annually between September 3 to 5 since 1924, IFA was carried out this year with semi-physical (with all health and safety measures taken) and semi-online activities due to COVID-19.
It was a first for all sector representatives and visitors attending the fair. It turned out to be a hybrid (online & offline), and a very successful fair.
As BSH Group, we also got prepared meticulously and in great excitement for IFA and attended the fair in both physical and online stands and activities with our brands Bosch, Siemens, Gaggenau, and Neff.
The fact that life went on despite the pandemic, and the activities did not stop even though they were in a different environment made us all happy as we really need such meetings. It is very important for us to come together with our customers, shareholders, sector representatives and reveal our innovations, future plans, our strategies, as well as to cement our motivations for finding new collaborative opportunities by learning what different sectors do or will do.
As BSH, we shared important news and innovations with our ecosystem and customers in the first week of September at IFA, for which we have been waiting the whole year with excitement.
And here, I will give a brief summary of BSH's IFA 2020 activities in my first blog post. Let us see if you'll like it.
Before I start my summary, I would like to point out once again that, our vision as BSH Home Appliances
is to increase and sustain the life quality of consumers in their houses and take inspiration from them in doing so...
The basis of our core values, upon which we have built all our activities, innovation, and R&D work, can be summarized in this sentence: "We take our inspiration from you to increase the life quality at your houses..."
Kitchens became the base of families during the pandemic, their meeting place!
We share our kitchens when we cook, we spend lots of time there... And these places have become the center of our family lives, especially after COVID-19. For this reason and with our vision of improving and sustaining people's lives, we gave priority to our innovative products and customized services for kitchens at IFA.
Taking notice of the increasing demand for refrigerators, deep-freezers, and small appliances in the first half of 2020 and the newly-triggered interest in kitchens, fresh fruits, vegetables, and overall clean eating, BSH Group introduced many innovative kitchen products and services at IFA 2020.
For example, our new series "Dishwashers of the future" was the star of IFA this year.
We introduced our next-generation dishwashers at IFA 2020 Special Edition;
with its entirely newly designed features and Internet connection, it received great interest.
The maximum savings feature enabled by the "Zeolite" drying technology of our dishwashers, which can learn to adapt to the personal routines of consumers with its smart and wireless system update received great appreciation.
These next-generation dishwashers already won the hearts of users by offering many smart and effective solutions with their interior designs expanding up to 25%, third compartments for small kitchen appliances, and sections where even valuable glasses can be washed safely.
Smart innovations for more comfort and convenience...
As you know, BSH initiated Home Connect in 2014, a digital platform that served many brands with over three million connected devices and the largest global ecosystem for home appliances with 42 partners that increasing day by day.
A giant platform used in 40 countries and 25 languages, Home Connect
is now an extremely smart and interactive assistant that can do more than just remotely controlling appliances. Home Connect is able to carry out kitchen tasks to make life more convenient for you.
It can look for recipes online, check the oven connected to prepare the selected food, select the dishwasher program, light up the room according to the atmosphere of your evening, and many more... We are happy to have easier lives in our kitchens with our products...
SystemMaster proves BSH's leadership in digital services...
With our new SystemMaster microprocessor
introduced at IFA, our BSH branded devices are transforming into digital service platforms, enabling BSH's customer service centers to diagnose device malfunctions remotely and help to fix them.
Additionally, self-learning algorithms allow responding to the needs of consumers more accurately and developing new services and pave the way for many innovations.
What SystemMaster does is to enable BSH to take strong steps to its goal of becoming an industry leader that is offering digital services and customized kitchen experiences from being the manufacturer of analog home appliances.
Strong BSH brands that stood out in IFA: Bosch and Siemens
In addition to all this, our two global brands, Bosch and Siemens, introduced their quite remarkable new products at IFA...
For example;
Introducing glassdraftAir desktop cooling fan, activeLight with its interactive light matrix, and two new ovens with inductionAir Plus technologies, Siemens came to the fore in the fair with stunning innovations focused on cooking.
Directly serving you wearable clothes from the machine, and continuously washing and drying up to 6 kg of laundry using a steam assistant, Series 6 washer dryer made Bosch the master of convenience.
Besides, while the XXL fridge-freezer combination offers more space than most people want from a refrigerator, the innovative VitaFresh freshness system fixes temperature at 0°C in certain areas, making it possible for fresh foods such as fish and salads to have a much longer shelf life. And our high-tech products perform all these with A +++ energy efficiency. In short, the VitaFresh series offers our customers the features that are perhaps beyond their expectations for a healthy lifestyle and sustainable products.
Our goal is to achieve climate-neutral production by the end of 2020...
As the leading manufacturer of home appliances worldwide, BSH places great importance on creating ecologically sustainable designs and solutions for the entire value-added chain.
It is important both for the production of home appliances and the continuous improvement of energy efficiency. The efforts to achieve a recycled economy initiated by BSH also result in a significant overall reduction in the use of resources, emissions, and energy consumption.
A clear indication of this commitment, BSH will be the first company in the industry to completely neutralize carbon dioxide emissions at its facilities worldwide by the end of 2020.
This will ensure that all BSH home appliances will be climate neutral as of 2021. For this reason, as a company and a market leader, BSH takes on the responsibility and takes an important step into the future with its activities worldwide.
About BSH Group
BSH Hausgeräte GmbH is a world leader in the home appliances industry, with a sales revenue of approximately 13.2 billion Euros in 2019 and more than 58,000 employees. In addition to eleven known home appliance brands such as Bosch, Siemens, Gaggenau, and Neff, the group's brand portfolio also includes the Home Connect ecosystem with three service brands, including Kitchen Stories.
BSH has 40 production plants and is represented in around 50 countries. BSH Turkey is a Bosch Group company.
I personally wanted to share with you our strategic decision and breakthrough, which we attach great importance to, along with the IFA summary with this very first blog article of mine.
I hope to meet on many sustainable, beautiful days and new articles that we will continue to inspire each other
Kind regards
Rudolf Klötscher
CEO & Chairman of the Board - Region Emerging Markets (REM) at BSH Home Appliances Group