Soğukta yürüyüş yapmayı çok seviyorum ve bu hissimin biraz sebeplerine değinmek istiyorum. Öncelikle vücut ısımızı korumak için tempolu yürümek gerek. Üşüdüğümüzü düşünmemek için beyni sürekli çalıştırıp başka şeylere odaklanmak lazım. Hele bir de kulaklarda güzel bir müzik çalıyorsa hayallerden hayal beğen. Başka ülkeler, başka kimlikler, başka olaylar… Hayalperestler için bir sürü macera hem de bedava. ''Kahve içmeden güne başlayamam.'' diyenlerden değilimdir ama soğuk havada ufak bir kahve molasını çok seviyorum. Neyse aldım elime kahvemi ve şöyle bir etrafıma baktım; genci, yaşlısı, kadını, erkeği herkes oturmuş. Kimi bilgisayar ya da telefon ekranına bakıyor, kimileri sohbet ediyor. Herkes hayatın kendi planı içinde, onun bir parçası olarak akışa uyumlanmaya çalışıyor.
Yaşam için teknoloji
“Yaşam için teknoloji”; biliyorsunuz değil mi? 🙂 BSH ailesine girmeden önce de biliyordum. Ancak sloganlar öyle sandığımız gibi bir yerde kahve içerken veya duş alırken başımızda şimşek çakmasıyla ya da ilahi bir güçle gelmiyor. Genel olarak en başarılı sloganlar hangileri, amblemleri neyi ifade ediyor diye çok araştırdım. Yaşamın içinde akıp giderken “yaşam için teknoloji“yi düşündüm: Bu slogan bize ne ifade ediyor? Kimine çok derin kimine ise zekice ve sade gelebilir. Ben, elimden geldiğince ne anladığımı anlatmaya çalışayım.
Masalardan birinde bir öğrenci oturuyor, yanında ders notları (Kalkülüs kitabını nerede görsem tanırım 🙂) var. Mezun olmak için halletmesi gereken en öncelikli konusu staj. Stajını yapacağı şirket, daha sonra kariyerini şekillendirecek. BSH de bütün şeffaflığı, eşitlik ilkesi, pozitif ayrımcılık uygulamalarıyla uzun dönem staj programlarını gençlerle buluşturuyor. Çekirdekten yetiştirdiği yetenekleri ve değerli bireyleri ailemize bir üye olarak entegre ederken hayatlarındaki en kritik virajı dönmelerine de yardımcı oluyor. Bu köklü ve büyük şirketin kapılarından içeri girdikten sonra gelecekte oluşturmak istedikleri çatılarının kiremitlerini döşemeye başlıyorlar.
Kocaman bir aileyiz çünkü…
Bir diğer masaya ise endişe hâkim. Hesaplar, kitaplar, işin içinden çıkılamıyor belli ki. Evlilik arifesindeki gençler, beyaz eşya alışverişini düşünüyor. Özellikle kaliteye odaklanıyorlar. Eğitimli ve bilinçli her genç gibi üretim standartları, sürdürülebilirlik, yeşil lojistik ve dayanıklılığı gözetiyorlar, elektrik tüketiminde tasarruf sağlayan ev aletlerini tercih ediyorlar. Düşünebiliyor musunuz? Onlarca yıl bütün markalarımızla, kalitemizle, tecrübemizle, güvenle, sarsılmaz marka değerimizle kurulmuş ve kurulmaya hazırlanan her hanedeyiz. İşin mutfağından geliyoruz.
Birlikte yaptığınız ilk yemeğin baş rolündeki ocak ya da fırın biziz. Gıdalarınızı ilk günkü gibi muhafaza edebileceğiniz buzdolabıyız. Özenle seçip yerleştirdiğiniz yemek takımlarınızı yıkayan bulaşık makinesiyiz. Banyodaki köşesinde kıyafetlerinizi tertemiz yapan çamaşır makinesiyiz. Kısacası her odada, yaşamınızın her anındayız. Yeni nesil tercihlerden ilham alarak ürünlerini 21. yüzyılın tüm değerlerine sıkı sıkıya bağlı geliştiren ve yüzünü geleceğe çevirmiş kocaman bir aileyiz.
Herkesin hayatına dokunabilmek…
Dikkatimi şimdi de diğer masalara çeviriyorum. Bir grubu izlerken bir konu üzerinde tartıştıklarını görüyorum. Kimi farklı dillerde konuşuyor, kimi bambaşka geleneklere sahip, kimi çözüm odaklı, kimi çok savunmacı. Ancak tek bir hedefleri var: Tartıştıkları konuyu çözmek. Bu kadar farklı kişi toplanmış, saygılı ama bir o kadar da inatçı bir şekilde ortak bir karara varmaya çalışıyorlar. Aklıma hemen çevrim içi ekip toplantılarımız geliyor. 🙂 Aynı bu şekilde bambaşka ülkelerden çeşitli insanların katılımıyla gerçekleştirdiğimiz o uzun toplantılar… Herkesin amacı aynı: BSH’nin tüketicilerimize fayda sağlayacak optimum hedef modellerini bulmak. Bizler de saygı çerçevesinde bir araya gelip çayımızı, kahvemizi içerken toplantılarımızı maksimum verimle sonuçlandırıyoruz. BSH, kahve dükkânında oturan o insanlardan dünyanın her köşesindeki çalışanlarına kadar her bir kişinin yaşamına dokunuyor.
Her anınızda yanınızda olan ürünlerimizi sizin istediğiniz tasarım ve özelliklerde sunabilmek için uzmanlarımız pazar araştırmaları yapıyor. Onların sağladığı bilgiler doğrultusunda fabrikadaki ekiplerimiz de geliştirme ve üretim çalışmalarını sürdürüyor. Fabrikadan çıkan ürünlerimizi ilgili yerlere ulaştıran nakliye süreci titizlikle nakış gibi işliyor. Bayilerde, sizlere en iyi şekilde yardımcı olmaya hazır satış personellerimiz ise tüketici odaklılığımızı güçlendiriyor.
Üstelik satış sonrasında desteğe ihtiyacınız olduğunda yetenekli servis ağımız ve teknisyenlerimiz size hizmet vermek için çalışıyor. BSH, binlerce farklı yaşamı ve kişiliği aynı çatı altında toplayan muazzam bir yapıdır. Sarsılmaz marka değeri derken aslında durup düşünmemiz gereken nokta, onlarca yıldır tüm bu süreçleri aksatmadan yürütmemiz ve kaliteden asla ödün vermememizdir. Dünyanın deneyimlediği her dönemde; bollukta, kıtlıkta, hastalıkta, şartlar ne olursa olsun kendi standardını sıkı sıkıya koruyan bir şirketiz. Yaşadığınız anlara dokunuyor ve onları anlamlı kılıyoruz. Yani aslında tek cümlelik bir sloganın arkasında binlerce hayat ve anlamın yattığını görüyorum. Teknolojiyi nasıl kullandığımız ya da teknolojiyi ne şekilde ürettiğimiz de çok önemli elbette ama bana kalırsa asıl bu teknoloji kimlere, nasıl ve nerede ulaşıyor sorusuna yanıt vermeliyiz. Şöyle bir bakınca BSH olarak dünyanın dört bir yanındayız cümlesini gönül rahatlığıyla kurabiliyorum. 🙂
Kahvem bitti, molayı da abartmamak lazım. Yine biraz üşüme zamanı diyerek cebime koyduğum çeşitli yaşam öyküleriyle çıktım kapıdan. Aklımda tek bir slogan dönüyordu: Yaşam için teknoloji!
Yeni bir yazıda görüşmek üzere sağlıklı ve keyifli günler diliyor, yazımı beğendiğinizi umuyor, soru-yorum ve önerilerinizi bekliyorum.
Onur Seçkin
BSH Servis Teknoloji Müdürlüğü Ürün Sorumlusu