Fırsatları değerlendir, hatalar yap, gelişime kapı aç! (Take chances, make mistakes, that’s how you grow!)

BSH’nin REM Stage etkinliğinin davetiyesinde yer alan bu cümle, 70’li yılların güçlü kadın karakterlerinden biri olan Mary Tyler Moore’a ait. Yaşadığı dönemin televizyon dünyasının sıradan ev kadını algısını yerle bir etmiş, risklerden korkmayıp kendi alanında büyük başarılara ulaşmış bir isim. Aktivist tutumu hayatının birçok alanında benimsemiş Moore’un sözlerinden ilhamla gelin biz de BSH’nin çalışmalarına bir göz atalım.  

İlk olarak REM Stage’den başlamak isterim. “REM”, bizim BSH’de kullandığımız Region Emerging Markets yani “Gelişen Pazarlar Bölgesi”nin kısaltması, “Stage” de İngilizce, sahne demek. İkisini birleştirdiğimiz “REM Stage” ise yine BSH bünyesinde oluşturulan “Future Destination-Gelecek Hedefi” ekibinin çalışmaları kapsamında BSH ilkelerinin (We are Owners-Biz Sahibiz, We Are Digital-Biz Dijitaliz, vb. gibi) uygulanmasına ve tüm REM bölgesinde yaygınlaşmasına öncülük eden, deneyim paylaşımına dayalı içsel bir video yayın platformu. Hepimizin çok önemsediği, ciddi emek verdiğimiz bir oluşum.  

BSH REM Stage’de neler yapıyoruz?  

REM Stage kapsamında standart Microsoft Teams oturumlarından farklı olarak BSH’nin REM’deki farklı ülkelerinden çeşitli çalışma arkadaşlarımızın en iyi örneklerini ya da öğretici deneyimlerini paylaşıp, kayda alıyor daha sonra da izlenebilmesi adına Bosch Tube kanalımızdan yayınlıyoruz. Böylelikle benzer süreçleri yaşamış ya da aynı sorunlarla karşılaşmış olanlar bu yayınlar sayesinde yapılması gerekenleri öğreniyor ya da o deneyimi yaşayan arkadaşlarına “Siz nasıl çözdünüz, geliştirdiniz?” gibi sorular yönelterek oldukça verimli bir şekilde tüm detaylarını anlayıp etkin gelişim gösterebiliyorlar.   

Bu ve benzeri paylaşımlardan yararlanarak kendimize şans vermek ve fırsatları yakalamak çok önemli bence. Ben, insanın fırsatları yakalayabilmek için her daim tetikte olması gerektiğine inanırım. Bu yüzden şansı “bulmak” değil “yakalamak” diyorum. Peki hatalarımız ne olacak? Hata yapmaya kim ne kadar hazır olabilir ki? Kimsenin yüzleşmek istemediği işin büyük sırrı burada mıdır dersiniz? Evet! 

Hatalarımızla yüzleşip onlardan ne kadar ders çıkarabiliyoruz? Yazımın başındaki REM Stage de işte tam olarak bize bu gerçekçi, dişe dokunur çıktıları sunan bir yayın. Fırsatları, dersleri ve olumlu ya da olumsuz tüm kazanımlarımızı somut bir şekilde görebileceğimiz bir panel. 
Gelecek ve Değişim

BSH macerama 2013 yılında servis departmanında başladım. O günden beri farklı çalışma kültürleri ve dinamiklerini görebilmenin ne kadar eşsiz bir fırsat olduğunu hiç unutmadım. BSH’de 10. yılını tamamlamaya yaklaşmış biri olarak, şirketin yıldan yıla yaşadığı değişimi ilk elden gördüğümü söylemem yanlış olmaz. BSH’nin değişmekten korkmadan değişimi yaşamış olması umut verici. 

“Future Designers – Geleceği Tasarlayanlar” ekibinde geleceği yeniden şekillendirenlerin arasında yer almak için gönüllü olmak istememin hikâyesi de böyle başladı. Bu oluşum içinde, farklı ülkelerden farklı deneyimlere sahip isimler gönüllülük esasıyla bir araya geliyor.  
Yeni yılı karşılarken benim de en çok üzerinde durduğum iki kelime: Gelecek ve Değişim! Future Designers ekibi ve kendi proje grubumuz ile yaptığımız çalışmanın özünde bu iki kelime yer alıyor. Yazının başında da bahsettiğim gibi, deneyimleri ve mümkünse hataları göz ardı etmeden değişebilmek için geleceğe korkmadan bakabilmemize imkân sağlıyor. Bu çalışmaları değişimin gönüllü elçileri olarak BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO’su Rudolf Klötscher ve CFO’su Sedef Ataman ile paylaşmış olmanın mutluluğu da ayrı tabii. 

Yeni yıla girerken yeni bir BSH projesi: REM Stage 
BSH gibi çalışanlarına gelişim için sürekli kendilerini deneme fırsatı, yeni çalışma alanları –diğer bir deyişle konfor alanı dışına çıkma olanağı– sunan bir şirkette çalışmak benim için gerçekten çok keyifli, çok kıymetli… Start-up (yeni yatırımlar) konusunda verilen destekler, kadın çalışanlara yönelik çalışmalar, Talentify gibi birçok kurum içi farklı proje, verebileceğim anlamlı örneklerden sadece birkaçı. 

Gelecek derken sadece çalışanlara yönelik yatırımlar ve desteklenen projeler gelmesin aklımıza. BSH aynı zamanda yarının teknolojilerini bugünden tüketiciyle buluşturarak kaynak sürdürülebilirliğini destekleyen üretim ve ürün gamı stratejilerine sahiptir. Parçası olduğum Siemens Ev Aletleri markasının ürettiği ürünler ile 2030 yılına kadar her bir tüketicimizin yaşam kalitesini iyileştirmek için sağlayacağı enerji ve su tasarrufu rakamlarını çeşitli platformlarda anlatıyoruz. Dünyamızın geleceğini kurtarma hedeflerimizle tüketicilerimize de ilham olmaktan ve aynı bilinç çatısı altında toplanıp sorumlu tüketiciler olarak hareket etmelerine katkı sağlamaktan onur duyuyoruz. 

Çeşitlilik kavramına yaptığımız vurgu, sosyal sürdürülebilirliğe verdiğimiz destek ve yenilikçi projelere kadar tüm girişimlerimiz, BSH’nin geleceğe güvenle attığı adımların işaretleridir. Hayata geçirdiğimiz REM Stage projemiz, BSH’nin uluslararası değişim elçisi gönüllüleri olarak en yeni çıktımız oldu. Biz çok heyecanlıyız, elbette yolda hatalarımız olacak, yeniliklere uyum sağlamamız gerekecek. Ancak vazgeçmeden tüm süreç boyunca yanlışları fark edip düzeltecek, yani değişeceğiz. Projemizle ilgili gelişmeleri önümüzdeki günlerde size aktarmaya büyük bir memnuniyetle devam edeceğim.  

Yeni yıl, geçmiş deneyimleri değerlendirip yeni kararlar almanın en güzel fırsatlarından biri olmamış mıdır her zaman? 

Değişmekten korkmadığımız ve geleceği umutla beklediğimiz güzel bir yıl olması dileğiyle, yeni bir yazıda görüşmek üzere… 

Zeynep Bircan  
Siemens Türkiye Satış Destek Sorumlusu