Geçen blog yazımda BSH’a MT olarak başladığımdan bahsetmiştim.
Bir senelik yurtdışı rotasyonları bana BSH gözüyle Controlling böümünü tanımakta çok yardımcı oldu. Ama kazandıklarım bununla bitmedi.
10 ay boyunca MT programı kapsamında farklı bölümlerden, bambaşka deneyimlere sahip, uluslararası ve cıvıl cıvıl 10 kişilik bir ekiple bir İnsan Kaynakları projesinde yer aldım.
Projemiz traineeler tarafından yürütülüyor ve farklı alanlardan üst düzey yöneticiler tarafından gözetleniyor ve denetleniyordu.
Controlling, Satın Alma, İnsan Kaynakları, Üretim, IT, Pazarlama ve Satış bölümlerinin temsil edildiği proje grubuna İnsan Kaynakları trainer ile ben başkanlık ediyorduk. Konu zevkli olduğu kadar, kariyerlerini yeni planlamaya başlayan Y kuşağı öğrencilerin gözündeki BSH imajına katkı bulunacak kadar önemli bir konu olunca proje yönetimi de bir hayli zorlu oluyordu.
İlk aydan itibaren grup içinde haftalık ve iki haftada bir proje danışmanıyla yaptığımız düzenli toplantılar, ajanslarla ve BSH içinde yetkililerle yaptığımız görüşmeler, fuarlarda yaptığımız benchmark çalışmaları ve öğrenciler arasında yapılan anketler sonucunda BSH ilgililerinin ve sonrasında öğrencilerin beğenisini kazanan bir stand ortaya koyduk.
Benim için en tatmin edici yanı ise, standın sadece Almanya çapında kullanılmayacak olması. Yani yakın zamanlarda BSH’ın yenilikçi ve sürdürülebilirlik ilkesinin vurgulandığı teknolojik olduğu kadar bir ev konforunda olan standını Türkiye’deki üniversite fuarlarında görürseniz şaşırmayın!
Tuba Soysal
BSH Hausgeräte GmbH Corporate Brand Regional, Tactical and OEM Brands Category Management