Yukarıda saydığım gelişmeler inovasyonun şirketleri rekabet yukarı taşıması ile yakından ilgili.
İş hayatında bir “buzzword” haline dönüşen inovasyon, bilhassa ürün inovasyonu, yönetim tarafından işin mutfağında yer alanlara daha fazla ilgi gösterilmesine neden oluyor. Sonuçta hep tüketici kazanıyor. Daha fazla araştırma ve ürün geliştirme yapılarak, daha az enerji harcayan, daha etkin ve akıllı ürünler çok daha kısa ürün ömürleriyle hızla pazara doğru akıyor.
Teknoloji odaklı bir şirket olan BSH, buluşlara dayalı inovasyon sürecini temelden en doğru şekilde yönetmeye odaklanmış durumda. Ürün geliştirmeciler, en sıradan teknik sorunlar için bile benzersiz çözümlerin peşinde. Böylece BSH’de her yıl binin üzerinde buluşa imza atılıyor ve 800’ün üzerinde patent başvurusu yapılıyor.
BSH Türkiye’de 2007’den beri yürürlükte olan buluş yapan çalışanlara yönelik benzersiz bir ödüllendirme sistemi ise teknik ekiplerin motivasyonunu sürekli en yukarıda tutmayı hedefliyor.