Başlığımdan da anlayacağınız gibi mutluyum, gururluyum ve bir BSH Blogger’ıyım☺ Heyecanım taşkın, çünkü Kurumsal Bloğumuz beklentilerimizin oldukça üstünde bir başarı sergiliyor, ilgi yüksek. Çok pozitif, yüreklendiren yorumlar alıyoruz ve bu bizi müthiş motive ediyor.
Sadece blog yazanlar için geçerli değil, tüm şirkette son derece olumlu bir hava esiyor. Blog ve Sosyal Medya yapılanmamızı oluşturduğumuzdan bu yana iş müracaatlarımızda da müthiş bir artış gözlemliyoruz. Başvuru yapanların etkilendikleri en olumlu taraflardan biri; bu kadarcık sürede bile Kurumsal Blogumuz ve onun yarattığı sıcak atmosfer oldu.
Blogla beraber BSH çalışanlarının sosyal medyaya iş yerlerinde de özgürce bağlanmaları, hem içeride hem dışarıda dijital köprülerle de birbirimize sımsıkı bağlanmamızı sağladı.
Bakın son bir ayda kurumsal blog tecrübemizden neler öğrendik, neler yaptık?
1) Bloğumuza olan ilgi beklentimizin oldukça üstünde gerçekleşti!
(20 Kasım 2012 itibariyle)
• 9 Blogger
• 8 farklı kategoride
• 23 adet blog yazısı yazdı.
• 9,232 defa okundu.
• 19 yorum aldı.
2) Kurumsal blogger ve konuk blogger olmak isteyenlerin ilgisi ve sayısı hepimizi şaşırttı, havalara uçtuk☺
Gelen yorum ve başvurulardan çok sevinerek gördük ki çalışanlarımız bloğumuza katılmak, ciddi destek vermek istiyor. Bence hem BSH’de çalışan, hem de çalışmak isteyenler için,
• Blogdaki samimi, içten yorumlar,
• Doğal, sahici ve gerçek yansımalar,
• İş ve kişisel gelişime katkı verecek, önemli bilgiler;
en önemli referans, motivasyon kaynaklarımızdan biri olmaya aday…
Zaten BSH Kurumsal Blog ile temel amacımız;
• Sektör lideri, kanaat önderi firmamızın, İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim açısından bakış açısını, yaşadıklarımızı, herkes bilsin istediklerimizi çalışanlarımızın, paydaşlarımızın, müşterilerimizin görüşlerini paylaşmak,
• Özellikle “sürdürülebilirlik”, “enerji verimliliği” ve inovasyon konularında referans
niteliğinde bir kaynak olmak,
• Bir Competence Center – Yetkinlik Merkezi oluşturmak ve
• BSH’nin Türkiye’deki en iyi işverenlerden biri olduğunu göstermek idi…
Bunu bizzat çalışanlarımızın, paydaşlarımızın yazdığı içten blog yazılarından daha iyi hangi araçla yapabiliriz ki?
3) İçerik oluşturmanın ne kadar zor ve önemli olduğunu bir kere daha anladık!
İnanın içerik oluşturmak göründüğünden çok daha zor bir işmiş. Hatta Blog yazmanın en kritik yanı da diyebilirim. Bu öyle bir faktör ki içerik ve aktarım sağlam olunca ifade, gramer hataları vb. bile ikinci planda kalıyor. Sağduyu, gerçek merak ve bilgi almak için okuyanlar değerli içeriği her şeyin üstünde tutuyor.
Kuşkusuz bir yazının son haline gelmesi epey zaman alıyor. Tüm BSH Kurumsal Blogger’ları bu konuda çok titiz, özenli. Eğitimler alıyorlar, defalarca edit ediyorlar ve gerçekten çok emek sarf ediyorlar. Sonuçta çok iyi bir iş çıkardığımızı düşünüyorum.
Tüm arkadaşlarıma ve ekibimize “bravo!” diyorum☺
Bu arada; eğer kurumsal bir blog kurmayı düşünüyorsanız içeriğin en önemli şey olduğunu ve düşündüğünüzden epeyce fazla konuya/dataya/görsele/viodeya ve zamana ihtiyacınız olacağını bilin☺
4) Sosyal paylaşımın ne kadar etkin ve önemli bir şey olduğunun bir kere daha farkına vardık…
Bildiğiniz gibi tüm blog yazılarımda sosyal medya ve digital devrimden bahsediyorum. Ancak blog işine girdikten sonra insan sosyal medyanın kuvvetini bir kez daha anlıyor. Biz sosyal medya platformlarımızdaki (şu an 6 platformda aktifiz) trafiğin çoğunu bloğumuzdan alıyor ve yönlendiriyoruz. Trafiğin her geçen gün artığını da görünce çok mutlu oluyoruz.
Kurumsal Bloğun bu yapının temel taşı olduğunu, bizi arama motorlarına tanıtan, dijital dünyada da bilinen, lider, önder bir marka olmamızı sağlayan kilit faktör olacağının altını çizerek belirtmeliyim. Sosyal Medya ve Blogging, gelecekte sürdürülebilir itibar yönetimi, etkin marka iletişimi için mutlaka olunması gereken
çok önemli bir alan ve stratejik öncelik.
Bundan sonra da sizlerle ara ara bloğumuzun ve sosyal medya dünyamızın gidişatı ile ilgili kısa bilgiler paylaşacağım. Ancak şunu söylemeliyim ki bu, 16 yıllık iş hayatım boyunca beni en çok heyecanlandıran proje oldu☺ Her türlü desteğinizi, paylaşımınızı, katkınızı bekliyorum…
Eh! Yazımı bizim yaramazlara değinmeden bitirmeyeceğim tabii ki…
Kerem ve Berke kudurmaya devam ediyorlar. Hafta sonlarımız basketbol, doğum günleri, aile ziyaretleri ve sinema/tiyatro olayları arasında geçiveriyor. Anaokulundaki oğlum Berke bu hafta İngilizce derslerindeki maymun Cheeky’yi eve getirdi. Cheeky’nin Türkçe konuşmadığını zannediyor, o yüzden onunla İngilizce konuşmaya çalışıyor☺ Birinci sınıftaki oğlum Kerem okumaya ve yazmaya başladı bundan da bir anne olarak mutluyum ve gururluyum☺ Bakalım o ne zaman blogger olacak? ☺
Sevgili okuyucularım; bu günlük de benden bu kadar…
Madem bu sefer, “mutluluk ve gurur” üzerine yazdım, bari Hikmet Yurdaer’in “Mutluluk Arıyorsan” dörtlüğü ile bitireyim…
Mutluluk arıyorsan baktığın her yerde
Mutluluk, kendi güler yüzünde
Mutluluk, seni sevenin gözlerinde
Mutluluk, nefes almanın ötesinde
Ve şimdilerde bence “Mutluluk bir de; dijitalde…”
Gelecek yazıda görüşmek üzere… Hoşça ve online kalın…
PS: Lütfen soru, yorum, katkı yapın, varsa yazılarınız paylaşın (konuk blogger ağırlayabilirim). Beni buralarda yalnız bırakmayın☺
Mesajlarınızı bekliyorum!
Burçin Girit
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi / Türkiye, Orta Doğu, Afrika, BDT, Hindistan ve ASEAN Ortadoğu Bölgesi’nden Sorumlu Kurumsal İletişim Direktörü