Bizim için büyük adım...

2011 yılında şirketimizin sosyal medyada kurumsal olarak aktif rol oynamasına karar verdik. 50’den fazla ülkede, 46.000’den fazla çalışanı ile faaliyet gösteren BSH, sosyal medya için ideal bir adaydı. Markalarımız sosyal ağlarda zaten yer alıyordu. Bu yeni adımda amacımız ise BSH kurumsal markasını sosyal medyada konumlandırmaktı

Pilot proje yapmak üzere Türkiye’yi seçtik. 36 milyonu aşan internet kullanıcısı, Facebook kullanan ülkeler arasındaki dördüncülüğü, Twitter kullanan ülkeler sıralamasındaki sekizinciliği bu tercihimizde önemli rol oynadı. 

Uygulamaya başladıktan sonra kararımızın ne kadar doğru olduğunu daha da iyi anladık. BSH Türkiye’deki arkadaşlarımız çeşitli sosyal medya kanallarında, bir yılda müthiş işler başardılar. Tüm BSH sosyal medya aktivitelerinin merkezi olan ve Türkiye’deki ilk ciddi kurumsal uygulama olan BSH Kurumsal Bloguygulamasını başlattılar. Kendini bu işe adayan ve kendi kişisel dokunuşlarını de ekleyerek hem işe hem hayata dair yazılar paylaşan on üç blogger arkadaşımız sayesinde blogumuz, hem kurum içindeki hem kurum dışındaki okuyucular için bir referansa, kayağa dönüştü. 

Türk çalışma arkadaşlarımızdan çok şey öğrendik! 

Facebook’ta 100.000’in üzerinde takipçi, 97 blog yazısı (yaklaşık 170.000 kez okunmuş), Türkiye’de işe alınan 12 kişi ile öğrendiklerimiz, kazandığımız deneyim ve ulaşılan rakamlar çok etkileyici!

Şu sıralarda Türk çalışma arkadaşlarımızın adımlarını takip ederek Almanya için de bir Facebook sayfası açmaya hazırlanıyor, bize kurumsal sosyal medyayı öğrettikleri için onlara teşekkür ediyoruz. 

Sosyal medyayla ilgili geri bildirimlerinizi, paylaşımlarınızı ve püf noktalarını öğrenmek için sizlerle gelecekte de iletişime geçebilmeyi umuyoruz 

Sevgi, saygılar

Stephanie Reuters - BSH Grup Kurumsal İletişim Başkanı

       -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Big footsteps for us to step into… 

In 2011 the idea that our company should play an active role in social media was first officially put on the table. With a workforce of over 46,000 and a presence in 50 countries BSH seemed like the ideal candidate for social media. Meanwhile, our brands had already found their way into the social networks. We now wanted to start a pilot for the brand BSH to communicate in social media. 

Turkey seemed to us as the ideal candidate: the online population exceeds 36 million; Turkey places in fourth position among the top countries on Facebook and in eighth position on Twitter, making it one of the largest markets for social media networking.

It was the right choice! 

A year ago our Turkish colleagues went online with numerous social media channels. This blog is the first corporate blog in Turkey and acts as the heart of all BSH social media activities. Thanks to thirteen dedicated colleagues, blogging about their professional lives, adding personal touches here and there, it has become a reference for readers – internally and externally. 

We have learned a great deal from our Turkish colleagues and their numbers are impressive! 

More than 100.000 fans on Facebook, 97 blog posts (reading rate: almost 170.000), 12 people hired in Turkey. As we are now planning on opening a BSH Facebook page for Germany, these are great footsteps for us to step into. We would like to thank our Turkish colleagues for teaching us about corporate social media and hope that we can contact you in the future for tips and tricks on everything social media 

Kind regards 

Stephanie Reuters - BSH Group Head of Corporate Communications

Burçin Girit
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi / Türkiye, Orta Doğu, Afrika, BDT, Hindistan ve ASEAN Ortadoğu Bölgesi’nden Sorumlu Kurumsal İletişim Direktörü