Bugüne kadar klasik pretest yapmışlığımız çoktu, ama bir reklam filminin
neurotik etkisini ilk defa saniye saniye storyboard üzerinden oluşturulan
animasyon filmi sayesinde birebir gözlemleyecektik. Ama bu pretest olayları
David Ogilvy’nin de “The trouble with market research is that people
don’t think how they feel, they don’t say what they think and they
don’t do what they say” sözü ile değindiği gibi enteresandır. Bazen araştırma
sonucu ile gerçek hayattaki pratikler farklılık gösterir ve bu nedenle değişik
bir şey denemek heyecan vericiydi kısacası! Yaşadığımız tecrübe insanların
EE (Elektroensefalografi) verileriyle ölçümlenen duygularını – bir anlamda
bilinçaltı tepkiyi ölçtüğü için bir nebze daha tutarlı bilgilere ulaşılabildiğini
gösterdi.Üstelik bu bilgilere çalışmanın küçük bir pretestle sağlamasını yaparak>
ulaştığımız için sonuç bizim adımıza daha da değerli oldu…Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch