Bugüne kadar klasik pretest yapmışlığımız çoktu, ama bir reklam filminin neurotik etkisini ilk defa saniye saniye storyboard üzerinden oluşturulan animasyon filmi sayesinde birebir gözlemleyecektik. Ama bu pretest olayları David Ogilvy’nin de “The trouble with market research is that people don’t think how they feel, they don’t say what they think and they don’t do what they say” sözü ile değindiği gibi enteresandır. Bazen araştırma sonucu ile gerçek hayattaki pratikler farklılık gösterir ve bu nedenle değişik bir şey denemek heyecan vericiydi kısacası! Yaşadığımız tecrübe insanların EE (Elektroensefalografi) verileriyle ölçümlenen duygularını – bir anlamda bilinçaltı tepkiyi ölçtüğü için bir nebze daha tutarlı bilgilere ulaşılabildiğini gösterdi.Üstelik bu bilgilere çalışmanın küçük bir pretestle sağlamasını yaparak> ulaştığımız için sonuç bizim adımıza daha da değerli oldu…
Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch