Profilo olarak ilk Neuromarketing deneyimimizi geçen yıl “Anneliğin zor koşulları varsa, annelerin Profilo’su var!” iletişim kampanyamız kapsamında düşündüğümüz reklam filmlerimizin çekimi öncesinde yaşadık. Amacımız tüketicilerin
bilinçaltına herhangi bir soru sormadan ulaşmayı sağlayan neuro ölçümleme yöntemlerini kullanarak yeni kampanyamızla
ilgili oluşabilecek negatif algıları henüz çekim aşamasında fark etmek ve henüz reklam yayına başlamadan önce bertaraf
etmekti. Bir reklamcı başka ne ister ki? Düşünsenize henüz filminiz yayımlanmadan ve hatta çekiminiz gerçekleşmeden >
bu konuyla ilgili yaşayabileceğiniz her riski minimize edebiliyorsunuz ve soranın da önüne kapı gibi bilimsel raporunuzu koyabiliyorsunuz!
Bugüne kadar klasik pretest yapmışlığımız çoktu,amabir reklam filminin
neurotiketkisini ilk defa saniyesaniye storyboard üzerinden oluşturulan
animasyon filmi sayesinde birebir gözlemleyecektik. Ama bupretest olayları
David Ogilvy’nin de“Thetroublewithmarket research is that people don’tthinkhow theyfeel,they don’t say whatthey think andthey
don’tdowhatthey say”sözü ile değindiği gibienteresandır. Bazenaraştırma
sonucu ilegerçek hayattaki pratiklerfarklılık gösterirve bu nedenle değişik
bir şeydenemek heyecan vericiydikısacası!Yaşadığımıztecrübeinsanların
EE (Elektroensefalografi)verileriyle ölçümlenenduygularını – bir anlamda
bilinçaltıtepkiyiölçtüğü için bir nebzedaha tutarlıbilgilereulaşılabildiğini
gösterdi.Üstelik bu bilgilereçalışmanın küçük bir pretestlesağlamasınıyaparak>
ulaştığımız içinsonuç bizim adımızadaha da değerli oldu…
Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch
Geçen sefer söz verdiğim gibi bu sefer bir örnek üzerinden giderek biraz neuromarketing’ten bahsetmek istiyorum. Merak etmeyin uzağa gitmiyor ve örnek olarak sevgili markam Profilo’yu kullanıyorum!
Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi Bosch, Siemens, Profilo, Neff Marka Direktörü