Hemen akabinde Türkiye Kalite Derneği (KalDer), Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi’nde (TMME) başarı kazanmış firmaları ödüllendirdi ve Profilo olarak beyaz eşya kategorisinde birinci olduk. Özellikle tüketicilerden gelen bu ödül bizim açımızdan bunca yıl yaptığımız satış, pazarlama ve servis çalışmalarının en büyük, en gurur verici geri dönüşü oldu. Bu vesile ile yeri gelmişken Profilo’nun kazandığı bu başarılarda emeği geçen ve katkıda bulunan; fabrika çalışanlarımızdan, servis elemanlarımıza tüm Profilo ailesine bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. İyi ki varsınız!..
TMME nedir?
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME), 81 ilde, 10.969 tüketici ile bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak ve özel ekonometrik analiz modeli ile belirleniyor. 2005 yılında kurulan TMME, 2012 yılından itibaren müşteri memnuniyetini en önde tutan kurumları ödüllendiriyor. Bu yıl ikincisinin düzenlendiği organizasyonda, TMME Sektör Birincisi Ödülü, son ölçüm yılında sektörlerinde müşterileri nezdinde en yüksek puanı alarak birinci olan kurumlara veriliyor. 5 yılı aşkın süredir sürekli olarak tekrarlanan bu çalışmanın ulusal endeks sonuçları, son 1 yıl sonunda geriye dönük 4 çeyrekte yürütülen çalışmaların ortak analizinden elde edilmektedir. 25 farklı sektörün değerlendirildiği çalışmada Türkiye’nin üretim açısından lokomotif sektörlerinden olan Beyaz Eşya sektöründe 2005-2011 yılları arasında eğilimler incelendiğinde müşteri memnuniyetinin 78-80 aralığında seyrettiği görülmektedir. 2012 yılında müşteri memnuniyeti 2011 yılına kıyasla iki puan gerilemesine karşın yine bu aralıkta seyrettiğini söylemek mümkün...
Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch