Kendi tarihinin en başarılı mali yılını geçirdi ve tüm alanlarda büyüme kaydetti 

BSH Ev Aletleri, 2015 yılında toplam gelirlerinin yüzde 10,8’lik artışla 12,6 milyar Euro’ya yükseldiğini açıkladı. Faaliyet gösterilen tüm bölgeler, ürün kategorileri ve markalar, şirket tarihinin en başarılı mali yılına katkıda bulundu. 

BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı Karsten Ottenberg, 2015 yılı finansal sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede, “2015, BSH tarihinin en başarılı yılı oldu. Bu başarıdan özellikle gurur duyuyoruz; büyümeyi sürdürmekle kalmadık, aynı zamanda artırdık. 2025’te 20 milyar Euro’luk gelire ulaşmak için doğru yoldayız. Bunun için işimizi dijital çağ tüketicilerinin ihtiyaçları ve zorluklarına uyumlu hale getirmeye devam edeceğiz” dedi.

BSH'nin büyümesi, dünya çapında 3.300 yeni istihdam olanağının yaratılmasını sağladı. BSH Grubu, 2015 yılsonu itibarıyla 16.986’sı Almanya’da olmak üzere toplamda 56.500 kişiye istihdam sağladı.

Türkiye ve bölgesinde zorlu koşullara rağmen istikrarlı büyüme

BSH Grubu, oldukça doymuş bir pazar olan Avrupa’da, son mali yılda gelirini %6 oranında artırarak pazar liderliğini pekiştirdi. Premium ürünlere yönelik güçlü talep sayesinde Kuzey Amerika bölgesinden elde edilen gelir %26 arttı. Türkiye, Orta Doğu, Afrika ve BDT bölgesinin geliri, bölgedeki Rusya-Ukrayna gerginliği gibi zorlu koşullara rağmen istikrarını sürdürdü. BSH, ilgili yerel kurlar açısından bu bölgede %3,3 büyüme gösterdi.
Özellikle Hindistan’da pozitif bir performansla canlanan BSH, Asya/Pasifik bölgesindeki gelirini %11,6 oranında artırdı. BSH, Çin’deki ekonomik durgunluğa rağmen gelirini yerel kurla %5,2 oranında artırmayı başardı.  

BSH’nin yatırım merceğinde Dijitalleşme, Müşteri Odaklılık ve Bölgeselleşme var

BSH Grubu, 2015 yılında AR-GE yatırımlarını bir önceki yıla göre yüzde 20,6 oranında artırarak toplam 450 milyon Euro yatırım yaptı. Bu yatırım tutarı, şirket gelirin %4’üne karşılık geliyor. 

BSH’nin yatırımları, bölgelerde büyümeyi güçlendirmenin yanı sıra dijitalleşme ve bağlanabilirliğe odaklandı. BSH stratejisi, ürün geliştirme ve pazarlamanın hedefe yönelik bölgeselleşmesini temel alıyor. Ürün serisini ilgili bölgelerdeki tüketicilerin ihtiyaçlarına sistematik olarak uyarlamak, bir yandan da yerel arz ve talebi daha etkin bir şekilde yönetmek hedefleniyor. Gelecekte BSH yalnızca ilgili pazarlar için yerel olarak daha çok ürün üretmekle kalmayacak, aynı zamanda bu ürünleri yerel olarak geliştirecek. 

BSH’nin, Çin’in Chuzhou kentindeki faaliyetleri stratejik büyüme yatırımlarına bir örnek oluşturuyor. BSH, son mali yılda Çin pazarı için özel olarak geliştirilen bulaşık makinesini üretecek ilk fabrikasının temelini attı. 2018’de faaliyete geçecek olan fabrika, başlangıç hacmi olarak yılda 600.000 makine üretecek. BSH aynı zamanda, Büyük Çin bölgesi için Ar-Ge çalışmalarının yürütüleceği Chuzhou’da Ev Aletleri Parkı’nın kuruluşuna ve genişlemesine de yatırım yapıyor. Şirket, önümüzdeki 5 yıl içinde bölgeye yaklaşık 215 milyon Euro yatırım yapacak. 

BSH gelecekte tüm bölgelerde büyüme fırsatlarından yararlanmaya devam edecek. Son mali yılda Polonya’daki Fagor Mastercook şirketini satın alan BSH, 2017 yılının başında Wroclaw’da iki üretim hattını (fırın ve buzdolabı) faaliyete geçirecek. 

BSH’de İnovasyon Fikirleri: Home Connect’i Geliştirmek ve Paylaşım Ekonomisi Konseptini Tanıtmak

Dijitalleşme çağında tüketiciler güçlü markalar arıyor. Bu nedenle BSH, son mali yıldaki konumunu genişletti ve tüketicilerin çeşitli ihtiyaçlarını çok daha etkin bir şekilde karşılamak için ürün planlamasını optimize etti. Tüm modern ev aletlerini kapsayan ürün portföyüyle toplamda 14 markaya sahip olan BSH Grubu, marka farkındalığını artırma ve tüketici yolculuğu boyunca tutarlı marka deneyimleri sağlamak üzere yatırımlarını sürdürecek.

Dijitalleşme tüketicilerin beklentilerini temel olarak değiştirdi. Artık tüketiciler yalnızca tek bir ev aleti almaya odaklanmıyor, aynı zamanda evlerinde karmaşık olmayan ve akıllı bir günlük hayatı mümkün kılan ağ bağlantılı çözümlerin zeki etkileşimiyle de ilgileniyor. 
BSH, Home Connect ile kullanıcıların farklı markalardan çok çeşitli aleti tek bir uygulamayla kontrol etmesini sağlayan, ev aletlerine yönelik eşsiz bir çözüm üretti. Home Connect, 2015’in sonunda Almanya, Avusturya, Fransa, Hollanda, Lüksemburg ve Çin’de bulunurken, 2016’da uluslararası ağın daha da genişlemesi planlanıyor. 2016 sonunda Home Connect yaklaşık 25 ülkede kullanıma hazır olacak.

Bu yıl kurum dışı geliştiricilere dijital ekosistem olarak bir platform da açılacak. Bir yazılım geliştirme kiti (SDK), karmaşık olmayan ara yüze erişim sağlayacak. Böylece tüketici odaklı çözümleri, çok daha hızlı bir şekilde geliştirmek mümkün olacak. SDK, Haziran ayına kadar test aşamasında kalacak ve ardından Hackathon’da geliştiricilere sunulacak. 

BSH yeni ortaklar da edindi. Almanya’nın önde gelen perakende ve restoran zincirlerinden Kochhaus da ekosisteme katılacak ve Home Connect ara yüzünü kendi uygulamasına entegre edecek. Gelecekte tüketiciler, Home Connect fonksiyonunu kullanarak, mobil cihazlarıyla Kochhaus tariflerini doğrudan kendi fırınlarına transfer edebilecek. 

BSH paylaşım ekonomisi alanında yeni ürünler ve hizmetler üzerindeki çalışmalarını da sürdürüyor. Tüketicilerin çamaşırlarını daha kolay ve etkin bir şekilde organize etmelerini sağlayacak etkileyici bir çözüm olan WeWash uygulaması, ilk defa IFA 2016’da tanıtılacak. BSH için WeWash gibi yeni ticari olaylar, etkileyici bir pazar potansiyelini hızlıca ve etkin bir şekilde geliştirmek için gelecek vadeden bir fırsatı temsil ediyor.

Burçin Girit
BSH Gelişen Pazarlar Bölgesi / Türkiye, Orta Doğu, Afrika, BDT, Hindistan ve ASEAN Ortadoğu Bölgesi’nden Sorumlu Kurumsal İletişim Direktörü