Çoşkulu ve enerji dolu “İlk Yarı Deneyim ve Kazanımlarım blog yazımdan beri iş hayatım oldukça hareketli geçti. Hem görev aldığım Marka Pazarlama Departmanında da, hem de BSH Türkiye’nin farklı bölümlerinde yeni gelişmelerle dolu, çoğunlukla keyifli, oldukça aktif günler yaşadık.

 Yılın başından itibaren hayatlarına yeni sayfalar açarak devam eden arkadaşlarımız oldu. Hepsine ayrı ayrı bana kattıkları için bir kez de buradan çok teşekkür eder, harika bir emeklilik süreci geçirmelerini temenni ederim.

 Aramızdan ayrılan arkadaşlarımızın yerine farklı sektörlerden yepyeni çalışma arkadaşları katıldı.

Bu da öğretici ve keyifli olan tarafıydı...

Yenilerin taze, farklı enerjileri, deneyimleri ve bakış açılarıyla, BSH’de uzun zamandır görev yapan biz deneyimlileri ortak amaçta buluşturan yepyeni bir yönetim kültürüne doğru önemli adımlar attık.

Geçmiş ve gelecek enerjisi ile harmanlanmış deneyimlerimizi, yeni hedeflerimiz ve sinerjik yaklaşımla gelecek planlarına, yüksek hedeflere dönüştürdük.

Bekle bizi 2020 ve sonrası! Geleceğe heyecanla hazırlanıyoruzJ  

Yaşanan bu değişikliklerle birlikte, ben de 4 yıldır sürdürdüğüm Küçük Ev Aletleri Marka Pazarlama Alan Yöneticiliği pozisyonundan, Ticari Pazarlama’nın en kritik ama bir o kadar da eğlenceli bir ayağı olan Lokal Pazarlama Alan Yöneticiliği’ne geçtim. Önceki görevimde, çoklu marka yönetim ve koordinasyonu ile Küçük Ev Aletleri kategorisinde BSH’nin tüm markalarından sorumluydum. Yeni görevimde de benzer şekilde BSH’nin tüm markalarının Lokal Pazarlama faaliyetlerini planlamak ve uygulamaktan sorumluyum.

Çoklu marka sorumluluğunun yanında Lokal Pazarlama, hem kapsamlı bir koordinasyon hem de çok daha fazla noktaya temas etmeyi gerektiriyor. İtiraf etmeliyim, benim için oldukça yorucu ancak bir o kadar da heyecanlı bir gelişme oldu…

 Çünkü bu çok markalı, çok bölgeli e çok taraflı görevi ve iş geliştirme süreci; müthiş bir zenginlik, çeşitlilik sunuyor ki bu da yepyeni deneyimler, öğrenimler ve gelişim demek… Tam anlamıyla coşkulu ve geliştirici bir dönem olacak, eminim. Yeni çalışma arkadaşlarımla yeni başarılara koşacağız, hiç kuşkunuz olmasınJ

 

Değişim varsa gelişim kaçınılmaz!

Bu sene BSH ailesinde 10. yılım ve 4. görevim.

Bence bir şirkette uzun yıllar, keyifle, mutlu çalışmanın, hem gelişip hem taze kalmanın yolu ve sebebi; şirket içinde görev, alan ve sorumluluk değişiklikleri yapmak. Şirketinizin buna açık olması hatta bunu teşvik etmesi…

Eh siz de üzerinize düşeni yapıyor ve bu doğrultuda hep artan bir istek, heyecan ve çalışma sergiliyorsanız, hem kendinizi geliştiriyor ve yenilikçi yaklaşımları destekliyorsanız doğal olarak şirketinize, çalışma arkadaşlarınıza ama tabii ki aslında ve en önemlisi müşterilerinize ve topluma, insanlığa pek çok fayda sağlamış, değer katmış oluyorsunuz.

Bugüne kadr BSH’deki farklı pozisyonlar ile edindiğim “marka odaklı bakış açısı”, Türkiye genelinde 2.500’ün üzerinde noktada yapacağım çalışmalarda ve atacağım adımlarda yol gösterici rehberim olacak.

Şirketimizin daima müşteri-kullanıcı odaklı, kaliteli, hümanist, çevreci, inovatif ürün ve hizmet sunma vizyonuna doğrudan katkı sağlayacağımı bilmek, diyebilirim ki en büyük motivasyon kaynağım…

Öte yandan, doğal olarak değişim”, daha düşünce aşamasında bile zihnimizin savunmaya geçmesine, alışkanlıklarını sürdürmek için bahaneler üretmesine sebep olan bir kavram.

 Değişimi en iyi şekilde yönetmek, onunla uyumlu bir şekilde gelişmek ciddi bir liderlik becerisi, farkındalık, kişisel gelişmişlik düzeyi  gerektiriyor. Buradan yola çıkarak değişim sürecinde ayakta kalmaya, daha güçlü bir ekip olarak ilerlemeye katkı sağlayan kriterleri ve bizzat deneyimlediklerimden çıkardığım gözlemlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum:

-  Çalkantılı değişim dönemlerinde güçlü ve etkin liderlik hayati önem taşıyor. Ekip üyelerinin coşkuyla kenetlenmesi ve değişimi şekillendirmesi için ilham kaynağı oluyor. Biz böyle yaptık..

-  İçimizdeki güç; bilgiyi tecrübeye, tecrübeyi de performansa çevirebilir. Yapılan işleri detaylıca analiz ederek değişimi sağlayacak bilgi düzeyine erişmek, çevik, dirayetli ve öngörülü olmak, uygun ekipleri oluşturmak veya mevcut ekipleri bu yönde geliştirmek, başarılı bir değişim süreci getiriyor. Bunu gerçekleştirmek için de çok özen gösterdik. 

-  Eskiyi ve yeniyi harmanlayarak sinerji yaratmak, sürece katılımı teşvik ediyor. Herkese eşit mesafede durmak, saygı ile herkesin fikrini almak ve kritik kararlar verirken ortak bir değerlendirme ile ortak akıl süzgecinden geçirmek motivasyonu arttırıyor ki BSH’de genel olarak en iyi gerçekleştirdiklerimizden biri daima bu oluyor.  

 Yukarıda özetlediğim adımları uygulayarak 2019‘un ilk yarısını şevkle ve coşkuyla çalışarak başarılı bir sonuçla tamamladık J.  

 Bundan sonraki blog yazılarımda da yeni görevim ile ilgili fayda sağlayacak gözlemlerimi bilgileri ve son gelişmeleri paylaşacağımJ.  Yorum, soru ve katkılarınızı bekliyorum.

O zamana kadar hoşçakalın… Takım olmaya, birlikte çalışmaya, değişmeye ve gelişmeye doyamadığınız bir sonbahar geçirmenizi temenni ederim…

Sevgiler, selamlar

Nuray Kalafat

Lokal Pazarlama Alan Yöneticisi