Gün geçmiyor ki yeni bir güzel haber hayatımı süslemesin. Bazen dünya üzerindeki ender şanslı insanlardan olduğumu düşünüyor ve hakikaten halime şükrediyorum. Geçen haftanın beni mutlu eden haberi, Profilo’nun TMME’nin (Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi) 2012 yılı 4. çeyrek sonuçlarına göre beyaz eşya kategorisinde lider olmasıydı! Güzel haberlerin hepimizin hayatını süslemesini, motivasyonumuzu artırmasını diliyor ve esasen başarının bir tesadüf olmadığını, bilakis uzun vadeli bir yatırımın sonucu olduğunu hatırlatmak istiyorum.


“Gideceğiniz yeri bilmiyorsanız vardığınız yerin önemi yoktur.”

Peter F.Drucker

(Bu arada bu söz bizim binamızda bir duvarda yazıyor. Bulup bana resmini gönderen ilk kişiye bir sürpriz hediyem olacak :))

Özellikle pazarlamada yapılan yatırımlar aslında uzun vadelerde sonuç verebilecek nitelikte olabiliyor. Yaptığınız iş kaynaklarınıza bağlı olarak damla damla akıp, siz fark etmeden büyük bir bardağı doldurabiliyor. İş o ki insanın nefesi, yani sabrı tükenmesin, başladığı yola küçük adımlarla ve kısıtlı kaynaklarla da olsa sabırla devam edebilsin. Bu aslında sizlerin de bildiği gibi stratejik düşünmenin gerekliliği de aynı zamanda. Günümüzde yöneticiler gerek kısa vadeli hedeflerini tutturmak, gerekse uzun vadeli amaçlarına ulaşmak için stratejik düşünmek ve hareket etmek zorundalar. Sonuçta gelecekte hayal ettiğiniz noktada olmanın yolu, ancak bugün doğru taktiksel düşüncelere ve uygulamalara hayat vermekten geçiyor. Bu paragrafta dikkat ettiyseniz üzerlerinde uzun uzun üzerinizde konuşabileceğimiz 3 ana unsur gizli: Hedef, strateji ve taktik.


“Stratejik düşünce ile planlamayı başaramayan şirketler,  zaten başarısızlıklarını planlamıştır.”

                                                                                                                                                                                                                                                                                        George Hewell

Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch