15 yıl önce size hayatınızda ki her ürünü avuç içi kadar bir telefondan kontrol edecekseniz, ne düşünüyorsunuz diye sorsaydık;
 

- Olur mu hiç öyle şey? 

Derdiniz herhalde…

2002 yılında, üniversitedeyken Uluslararası Aiesec derneği aracılığı ile Microsoft’un tanıtım toplantısına gitmiştik. Sunumu yapan kişinin ihtiyaç olan malzemeyi markete sipariş veren buzdolabını gösterdiği an, bugün gibi gözlerimin önünde… Hala unutmadım.
 
Teknolojinin ev yaşamımızı ve kültürümüzü kökten değiştireceğini o gün hafızama kayıt etmiştim. O buzdolabı, internetin 56K modem seviyesinde olduğu dönemde “süt bitti, gönder siparişini” diyebiliyorken, acaba ne zaman böyle bir dünyaya geçeceğiz diye düşünüyordum… 

Çocukluk yıllarımda babamla izlediğim meşhur “Uzay Yolu” dizisindeki “o kadarı da olmaz artık!” dediklerimiz, hatta çok daha kabiliyetli versiyonları ile birer birer hayatımıza, evlerimize girdikçe teknolojinin yapabileceklerini hayal etmek hem kolaylaşır hem de daha zevkli hale gelir oldu.

Hayal etmek başarmanın yarısıdır…

Bir zamanlar birilerinin hayal ettiğini bugün Bosch Ev Aletleri Avrupadan sonra Türkiye’de gerçekleştiriyor ve ev, yaşam kültürümüzü çağın şartlarına uygun biçimde sürekli yeniden şekillendiriyor. 

Hayatımızda en verimli ve en rahat olmak, huzurla girip, keyifle çıkmak istediğimiz yerler hiç kuşku yok ki evlerimiz.

Peki size;

- Evinizde size çok yardımcı olan, zaman kazandıran  beyaz ev eşyalarınızın artık aklınızdaki tüm soru işaretlerini, tedirginlikleri, dert ve tereddütlerinizi de ortadan kaldıracak! 

Desem, ne dersiniz?.. 

Hadi birlikte hayal edip, düşünelim;

- Artık eşiniz evden çıktıktan sonra ocak açık kalmış mıydı?
- Ütünün fişini çekmiş miydik?
- Klima açık mı kaldı? 

Gibi sorular ile yarı yoldan dönmediğiniz anları…

- Markete gittiğinizde listede eksik var mıydı? 

Sorusunun yanı sıra,  “en son aldığınız et veya süt ürünün son kullanma tarihini” size buzdolabının hatırlattığını…

Ve bunun gibi sınırsız sorunları, istekleri düşünelim…

Dilerseniz bu hayalleri çoğaltalım;



- Komşunuz ziyarete geldiğinde acaba kahvesini nasıl içiyordu? Diye düşünmenize gerek kalmasa…

- Ocakta tenceremi, fırında tavuğumu unuttum! Derdi bitse…

- Siz şehir dışında iken elektrik kesilince “buzdolabının içi ne olacak?” diye tedirgin olmasanız… 

- Bulaşık makinesine tuz ve parlatıcı ne zaman almalıyım? ın cevabını size makineniz verecek olsa…

- Davlumbazımın filtresini ne zaman yıkamalıyım? uyarısını davlumbaz telefonunuza gönderse…

- Süpürgeniz toz torbası siparişini kendisi verse ve kapınıza kadar gelse...

- Servis evinize gelmeden ürünlerinizde ki arızaları giderse… 

- Evimizde nem, basınç ve gazları ölçen, ideal oda ısısını belirleyen ısıtma/soğutma sistemleri olsa ...

İşte tüm bu soruların, isteklerin yanıtlarını bulmamıza ve hayal gücümüzün sınırlarını zorlayan düşüncelerin kendi kendini yönetebilen teknolojik çözümler sayesinde evlerimize girmesine ramak kaldı...

Sevinçle belirtmeliyim ki verdiğim tüm örnekler, daima teknolojik yeniliklere ve ilklere imza atan, dünyaya öncülük eden BSH ile hayatımıza karışmak üzere…

BSH olarak alt yapısına sahip olduğumuz ve bu yazıda bahsettiğim örnekleri yansıtan videoya göz atabilirsiniz.

Yeni teknolojilere adaptasyon şart!



İlerleyen yıllarda üzerine binlerce sayfa yazı yazılacak ve zaten geçmişte de yazılmış, çizilmiş hayaller ve gerçekler bunlar…

Yani demek istiyorum ki bizimle iletişime geçen ve konuşan ürünler sadece siri gibi uygulamalarla sınırlı kalmayacak. Yaşamın her anında yanımızda olacak. Sanal, gerçek ve dürüst asistanlarımız olacak. 

2015 yılında dünyada 6 milyarın üzerinde nesnenin internete bağlı olduğunu öğrendik. 
Bu rakamın 2020 de 15 milyarı aşması bekleniyor. Dünyada internet kullanımında ilk 10 arasında olan Türkiye’nin bu teknolojilere adapte olma sürecini düşünürsek, insanlarımızın bahsi geçen ürünleri talep etme hızını da hesaplayabiliriz. 

O halde şu çıkarımı yapmamız yerinde olacaktır; çağımızın gerekliliği olan bu teknolojilerden uzak kalmak veya uzak durmaya çalışmak yani, değişimden kaçınmak artık pek mümkün değil. Gerek üreticiler, gerekse bu ürünlerin satışını yapan bayi teşkilatları, yeni teknolojilere adaptasyon çalışmalarına şimdiden başlamalı…

Yeni teknolojilerde, yeni yazılarda buluşmak üzere, hoşça ve takipte kalın.  Fikirlerinizle, ilginç bilgilerle bloğumuza katkı verin :)

REŞAT OK

Bosch Batı Anadolu Bölge
Perakende Kanal Yönetmeni