Oldukça yoğun tempolu, gündemi fazlasıyla karmaşık bir yaz mevsiminin ardından geride kalanlara baktığında yakın zamanda yaşanan en önemli konuları ve tarihleri dahi hatırlamakta zorlanmayanınız, hayatın hızlı akışına kapılıp sürüklendiğini hissetmiyor olanınız var mı?.. Yoktur herhalde…

Belirsizlik karamsarlık mı? Umuda, yeni fırsatlara açılan kapı mı? 

Çünkü unutmak, hem küresel ölçekte hem de ülke olarak son yıllarda yaşadıklarımızın yarattığı belirsizlik, istikrarsızlık, güvensizlik dolu zamanlar için belki de en faydalı ilacımız olurken, üreterek, paylaşarak, hissederek mutlu olma ihtimalimizi de zorlaştıran bir dezavantaja dönüşebiliyor. Üstelik bu çelişkiden kurtulmak pek o kadar kolay değil. Doğamız gereği bir tarafımız unutmak, bastırmak tamamen geride bırakmak isterken; diğer tarafımız hatırlamak, uyanık kalmak, daima ileriye, farklı olana gitmek ve aktif olmak istiyor... 

Ben; ikisinin arasında debelenmektense olaylara olumlu tarafından bakmak, olumsuzluklardan ders çıkarmak, her deneyimden, yaşanmışlıktan faydalanmak eğiliminde olanlardanım. 

Bu bilinçle verimlilik çıtamı yüksek tutabilmek ve etki alanımda daha doğru yansımalar sağlayabilmek adına, pozitif yanımı güçlendirmeyi, geleceği daha iyi inşa etme gayretimi beslemeyi ve umuduma dört elle sarılmayı seçiyorum... Size de tavsiye ederim, iyi geliyor:)

Yeni fırsatlar dedim ve birçok eğitim aldım…

Yoğun geçtiğini söylediğim yaz aylarında aslında epeyce uzun bayram tatilleri de yaptık. Tatiller dışında da tabi ki yoğun biçimde çalışmaya devam ettik. 

Örneğin ben, Temmuz’un ikinci haftasında Münih’te bir parçası olmaktan büyük keyif aldığım Bosch ve Siemens markalarımızın PCP (Küçük Ev Aletleri) kategorileri için düzenlenen, üç günlük Global Marketing Steering Board ve Digital Marketing Summit III toplantılarına katıldım. 

Temmuz’un üçüncü haftasında ise iki gün boyunca daha etkili ve başarılı yönetici/lider olmamıza önemli ölçüde katkısı olan “Alan Yöneticisi Geliştirme Programı” dahilinde Çerkezköy yerleşkemizdeki “Yüksek Performanslı Ekip Liderliği” eğitimi aldım. Ki bu konuyu bir sonraki yazımda biraz daha açacağım… 

Bu yazımda ise sizlere Münih’te düzenlenen toplantılardan kısaca bahsetmek, gözlemlerimi paylaşmak istiyorum; 



Toplantılara Almanya ekibimizin ev sahipliğinde, İngiltere, Fransa, Hollanda, Polonya, Rusya, Singapur, Nordik ülkelerinden Bosch ve Siemens KEA pazarlama ekipleri katıldılar. 

Oldukça keyifli, öğretici, bol paylaşımlı ve verimli geçen toplantılarda diğer ülkelerde görevli arkadaşlarımızın içinde olduğu pazar dinamikleri,  çalışmaları, görüşleri, yaklaşımları, beklentileri hakkında bilgi sahibi oldukça, ülkemizin zengin çeşitliliğe sahip ne kadar büyük bir dünya olduğunu bir kez daha fark ettim. 

Etkilendiğim bir başka şey de hepimiz değişik ülkelerden, farklı kültürlerden gelmiş olmamıza rağmen, sanki aynı sınırlar içinde yaşıyormuşçasına aynı tepkileri vermemiz, benzer yorumları yapmamız oldu. Ve bu durum, aslında ne kadar çeşitli olursak olalım, birleştiğimiz ortak değerlerin varlığını bir kez daha hatırlamama, içimin ısınmasına sebep oldu. Sanki kocaman bir Global köyde benzer şeylere sevinen, benzer beklentilere sahip, benzer gayretler içinde yaşayan kocaman bir bütündük. 

Toplantılar; 

- Daha sürdürülebilir, profesyonel yaklaşımlar oluşturmamız,  
- Yaratıcı, yenilikçi uygulamaları denemekten korkmadan, 
- Gelişmeyi tetikleyecek adımları planlamamız, 
- Benzer ihtiyaçlar için ortak hareket ederek 
- Daha etkin içerikler ve yöntemler oluşturmamız gibi hayati konularda oldukça 
  yararlıydı.   

Kahve aralarında sohbet etme şansı bulduğumuz farklı ülke çalışanlarından, farklı bakış açıları edindik. Bu tarz bir topluluğu bir arada bulmak ve bu zenginlikten her anlamda beslenmek, etkileşim içinde olmak, şahsen bana çok iyi geldi. Aslında genel olarak yol haritasını belirleyen kararlara, yapılacak çalışmalara minik de olsa katkılar yapabilmek; hepimizi son derece mutlu etti.

Bu yazımı toplantıların bir ayağında konuk olduğumuz Google Almanya’nın Industry Head Tech.’i Stefan Hentschel’in sunumundan bugünün akıllı tüketicilerine hizmet veren akıllı şirketlere öneriler kısmından aklımda kalan “takipte kal, güncel ve mevcut ol, çevik/hızlı planlama yap, dene ve öğren” mesajlarıyla sonlandırmak istiyorum. 


Gelecek yazıda buluşmak dileğiyle …


Sevgiler,

Nuray Kalafat
Bosch – Siemens – Profilo KEA (Küçük Ev Aletleri) Marka Pazarlama Alan Yöneticisi