Mevsim bahardan yaza dönerken ben de zamanımı yine yollarda geçirdim: 10 hafta içinde 2 defa Libya, 2 defa Azerbaycan bunlar yetmezmiş gibi 1 defa da Kazakistan yaptım. Bütün bu seyahatlerin hepsi çok yorucuydu ama çok da verimliydi.

Bu arada hepinizin bilmesi gereken önemli bir gelişmeden bahsetmek istiyorum:  Libya/Trablus mağazamız Mayıs ayında büyük bir törenle açıldı, Cezayir mağazamız ise yakında açılacak; yani KAA (Kuzey Afrika Açılımı) tüm hızıyla devam ediyor!

Şimdi ise esas konumuza dönmek istiyorum: küresel olarak her geçen sene yükselmekte olan bir trend: gerilla marketing!

Bilmem hatırlar mısınız? Yıllar yıllar önce bir deodorant reklamı vardı. Güzel ve alımlı bir bayan, yolda yürürken tanımadığı bir erkek, kendisine bir çiçek takdim eder, hanımefendiyi mutlu ederdi. 80’li yıllar, reklam kuşaklarının ekranda bu kadar yoğun olmadığı bir dönemdi ama sanırım birçoğumuzun aklına hemen o meşhur slogan gelmiştir.

 “Hiç tanımadığınız erkek size çiçek veriyorsa sakın şaşırmayın”

O yıllarda mecra televizyon ve basın olmasına rağmen verilen mesajın “Gerilla Marketing ve Reklam” fikrinin temelinde yatan düşünce olduğuna bugün oldukça eminim…

Günümüzde artan ürün ve hizmetleri temsilen markalar, değişen tüketici profillerine paralel olarak tüketiciyi yakaladığı her mekanda ve zamanda bir reklam bombardımanına tabi tutmaktadır. Bu aslında planlı bir davranış değil; günümüzde adeta bir mecburiyet midir?