| Şifremi Unuttum
BSH Türkiye'nin resmi blog sayfasına hoşgeldiniz
Şirketimiz
 
1 YORUM
103435 OKUNMA
Johari Penceresi
01.10.2013
Değerli okuyucularım, Bildiğiniz üzere yaklaşık 5 ay önce BSH bünyesinde Satış Kanalları Analiz ve Geliştirme departmanında yeni görevime başladım. Yeni işime alışma sürecinde bir dizi satış eğitiminde katılımcı ya da gözlemci olarak yer alma fırsatım oldu. Bu eğitimlerden birinde Johari Penceresi adlı bir kişilik değerlendirmesiyle tanıştım

Johari Penceresi’ni kısaca özetlemek gerekirse, 1955 yılında Joseph Luft ve Harry Ingram tarafından geliştirilmiş bir dört çerçeveli model olduğunu söyleyebiliriz. Model, bireyin kendini başkalarına açmaya, tanıtmaya, anlatmaya ne kadar istekli olduğu ile ilgili. Bu isteğe bağlı olarak bireyin kendini nasıl tanıdığıyla başkalarının söz konusu bireyi nasıl tanıdığı arasında farklar doğuyor.

50 soruyla hangi alana ait olduğunuzu tespit edebileceğiniz bu testte kişiliğinizle ilgili ifadeleri tamamen, epeyce, çok az açıklıyor veya hiç açıklamıyor diye değerlendirmeniz isteniyor. Sorulara “Hakkımdaki eleştirileri dinlerim”, “Fikir ve görüşlerimi hemen açıklarım”, “Konuşmalarımda ses tonumu rahatça kullanırım” vb. örnek olarak gösterebiliriz.

Sorular tamamlandıktan sonra verdiğimiz cevapları farklı ağırlıklandırarak bir koordinat hesaplıyoruz ve bu koordinat yardımıyla çerçevemizi dörde bölüp aşağıdaki gibi adlandırıyoruz.


Johari Penceresi

Grafiğe göre açık alanın genişliği, kişinin kendisi hakkında bildiklerinin ve diğerleri tarafından bilinen özelliklerinin çok olduğunu gösterir. Açık alanı geniş olan bireylerin bilinçli, ilişkilerinde açık, duygusal zekaları ve özgüvenleri yüksek, paylaşımcı ve iyi bir takım insanı oldukları söylenir.

Kör alanı geniş bireyler ise, kendisinin bilmediği fakat diğerleri tarafından bilinen özelliklere sahiptirler. Kör alanı geniş olan bireyler, açık alanı geniş olanların aksine, şüpheci, benmerkezci, tek yönlü iletişimi tercih eden, savunmacı ve eleştirilere kapalıdırlar. Bu tipteki yöneticiler baskın, otoriter ve hiyerarşik yapıyı benimsemiş yapıdadırlar.

Gizli alanı geniş olanlardaki fark ise, kişi tarafından bilinen ancak diğerleri tarafından bilinmeyen özellikleri içermekte olmasıdır, yani kişi paylaşmak istemediği ve bilinçli olarak gizlemek istediği bilgileri bu şekilde saklayabiliyor. Risk almamak,  bilinmeyenle baş edememek, hakkını arayamamak, kendine odaklı, özgüveni eksik, paylaşıma kapalı olmak, iletişim kurmakta zorluk çekmek bu alanın başlıca özelliklerindendir.

Son olarak Bilinmeyen Alan geliyor: Kişinin hem kendisi hem de başkaları tarafından bilinmeyen özellikleri içeren alan. Bu alanı geniş olan bireylerin ne yapacaklarını kestirmenin güç olduğu iddia ediliyor. Kuralcı ve mesafeli olmalarının yanı sıra, birer kapalı kutu olduklarından ve çatışmadan kaçındıklarından bahsediliyor.

Bu testin işverenin çalışanlarını seçerken ve takım kurarken büyük rol oynaması gerektiğini düşünüyorum – çünkü farklı karakterlerle farklı problemler daha hızlı çözülebilir.

Johari Penceresi’nden kendi alanınızı görmek için linke tıklayıp testi çözmeniz yeterli.

Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar. Konuyla ilgili sorularınızı ve yorumlarınızı bekliyorum.

Sevgiler, 

Tuba


Tuba Tuncer
Neden Blog yazıyor?
Management Trainee olarak BSH'de calışmaya başlamak ve bugüne kadar üç farklı ülkede BSH kültürünü yakından tanıma fırsatı bulmak, bu deneyimlerimi okuyucularla paylaşmak için yazıyorum.


Biyografi

Istanbul Özel Alman Lisesi’nden mezun olduktan sonra öğrenimime Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg’de (Almanya) Siyaset Bilimi ve Ekonomi alanlarında devam ettim.

Lisans programımın üçüncü yılında Erasmus bursu alarak bir sene süresince University of Sussex, Brighton’da (İngiltere) bulundum.

Enerji Politikası ve Enerji Ekonomisi alanlarında yüksek lisans tezlerimi yine Heidelberg Üniversitesi’nde tamamladim. 2011’de Controlling Management Trainee olarak işe başladım.

12 aylık programımda, 9 ay Münih’te (Almanya) sırasıyla Merkez Controlling, Küçük Ev Aletleri Ürün Divizyonu Controlling ve Çamaşır Ürün Divizyonu Controlling bölümlerinde ve 3 ay ise Lodz ‘da (Polonya) Bulaşık Makinesi Fabrikası Controlling bölümünde görev aldım.

Temmuz 2012’den beri görevimi Çerkezköy’deki BSH Küçük Ev Aletleri Fabrikası Controller’I olarak sürdürüyorum.

Temmuz 2012’den Mayıs 2013’e kadar Çerkezköy’deki BSH Küçük Ev Aletleri Fabrikası Controller’I olarak çalıştım. Şimdi ise, Controlling’in bana kattığı sayısal verileri analiz etme ve yorumlama yetilerimi kullanabileceğim “Satış Kanalları Analiz ve Geliştirme” pozisyonuna geçiyorum. Yeni pozisyonumda, bugüne kadar üretim kısmını tanıdığım şirketimin, iç ve dış pazarlardaki konumunu en etkili satış kanalımız olan bayiler yardımıyla yakından takip etme fırsatı bulacağım.

Yazdır
Makaleyi arkadaşlarınızla paylaşmak için mail adresi giriniz.
E-mail*
 
Bihter
Testin çözüm ve değerlendirmesiyle ilgili daha detaylı açıklama yapabilir misiniz lütfen. Açıklamalı değerlendirme kısmı ekte yok. teşekkürler,
1221 Gün Önce
Makaleye puan verin ve yorum yapın (En fazla 300 kar.)
Yorumunuz moderatör onayından sonra yayınlanacaktır.
Ad Soyad *
E-mail *
Web Sitesi
300
ABONE OL RSS RSS E-Posta E-POSTA
BLOGERLARIMIZ (Alfabetik sıra)
İSTATİSTİK
1557 gündür yayında olan
BSH Blog'da
42 BSH Blogger'ı
114 makale yazdı,
5.726.284
kez okundu,
216 yorum aldı
Son Makaleler
07.02.2017 Miniklerin Vazgeçilmez ...
17.01.2017 Şimdi özetler…
17.01.2017 İnsan Merkezli Dijital ...
13.01.2017 Yüzde yüz müşteri memn ...
Son Yorumlar
Tebrik ederim, cok guzel bir yazi olmus
Mustafa hocam güzel ve verimli bir yazı olmuş.Sıkılmadan hepsini okudum.
Etiketler
Bosch
Generation BSH
A+++
BSH
Gaggenau
Gelecek
Çerkezköy
Kariyer
Teknoloji
İnsan Kaynakları
Profilo
Sürdürülebilirlik
Norbert Klein
Siemens
İnovasyon
Enerji verimliliği
İletişim
Fatih Sultan Mehmet Mahallesi, Balkan Caddesi No:51 34771 Ümraniye, İstanbul – Türkiye
 
Telefon : +90 (216) 528 90 00
Fax :    +90 (216) 528 99 99
E-Mail :kurumsal.iletisim@bshg.com
Internet : https://www.bsh-group.com.tr
yüklenme süresi : sn.