| Şifremi Unuttum
BSH Türkiye'nin resmi blog sayfasına hoşgeldiniz
Çalışanlarımız
 
4 YORUM
21456 OKUNMA
Neredesiniz?
06.11.2012
Geçen yazım etkisini gösterdi! Birden okur sayım ikiye katlandı. Bu hızla şirket içersinde bayağı popüler biri olacağımı düşünüyorum!
Ondan sonra beni tutabilene aşk olsun.. Okuyucu sayısı konusunda kişisel hedefime giderek yaklaşıyor olsam da hala performansımı zayıf bulduğum bir nokta var: kimse yazdıklarıma yorum yapmıyor ☹! Bunun iki sebebi olabilir:

1. Yazdıklarım kimseyi ilgilendirmiyordur – ki bu hakikaten bir blog yazarının sonu demek olabilir. O zaman bu yazı işini biran evvel rafa kaldırmam lazım!


2. Yazdıklarım o kadar beğeniliyordur ki üzerine söylenecek söz bulunamıyordur. Bu da ukalalık olur – ki beni tanıyanlar öyle olmadığımı bilirler…

Üçüncü bir şey de geldi aklıma, ama onun bizim kurumumuzda çalışanlar için geçerli olmadığını düşünüyorum: Türk insanının genel olarak sahip olduğu söylenilen yazma tembelliği ya da son dönemde daha da güçlendiğini gözlemlediğim “yorum yazmayayım şimdi, ne olur – ne olmaz” iç savaşı.

Ben yazılarımı okurken aklınızdan neler geçtiğiniz bilmek istiyorum, suç mu? Nedeni her ne olursa olsun, ben yine de yorumlarınızı merakla bekliyorum. 



Çözüm için her konuda olduğu gibi bu konuda da sorunu bilmek şart. Mesela bir anket mi yapsam beni okuyan 598 kişi arasında? “Yazımı neden okudunuz, ama olumlu ya da olumsuz bir yorumda bulunmadınız” diye mi sorsam? Sorun teknik mi, duygusal mı ya da şu an aklımın ucundan geçmeyen bir durum mu? Ben, bu resimdeki gibi aradığımı eninde sonunda bulacağım!

Biz pazarlama etkinliklerimizde açıkçası bunu birebir takip ediyoruz. Çünkü bir markanın değerinin, tüketicinin zihninde saklı olduğunu biliyoruz. Ancak tüketicinizin zihninde olanı bilirseniz durumunuzun ve değerinizin farkında olursanız. Bu anlamda yapacağınız her çalışma sizin esasen marka olarak özgüveninizi artırır ve yere daha sağlam basarsınız. Sahip olduğunuz bilgi size tüketicinizi ve dolayısıyla markanızı kontrol edebilme gücünü verir.
Şimdi bir heves başladığım yazı hayatımın kangrene dönüşüp, hayatımdan kesilip – atılmaması için bir şeyler yapmak durumundayım. Karşımda iki seçenek var: Ya yazın hayatıma bir marka olarak devam edeceğim ya da havlu atacağım.
Pazar araştırmalarının bu anlamda hayatımızda çok önemli bir yeri var. Ancak bu sayede gerçek pazarımıza oynayıp oynamadığımızı, iletişimde bulunduğumuz konuların ilgi çekip çekmediğini ya da markamızın iletişimlerinin akılda kalıp kalmadığını öğrenebiliyor ve buradan edindiğimiz öğretilerle iletişim adına daha iyileştirilmiş çalışmalara imza atabiliyoruz, yani markalarımızın geleceğini şekillendiriyoruz.

Mesela yılın 12 ayı boyunca sahada sürdürdüğümüz bir Advertising Tracking Survey’imiz var. Bu araştırma kantitatif olarak bize marka bilinirliğimiz, reklam bilinirliğimiz, slogan bilinirliğimiz, marka ilk tercih durumumuz ve marka bağlılığımız hakkında bilgiler sunuyor. Bu bilgilerde herhangi bir tuhaflık gördüğümüzde daha da derinleri “eşeleme” ihtiyacı hissediyor ve fokus gruplar veya farklı kalitatif araştırmalarla yeni ve kıymetli bilgiler, moda deyimi ile tüketici içgörüleri keşfediyoruz. Bu konuda Decartes’in çok sevdiğim bir lafı var: “Her zaman ara, bir gün altın ararken bakır bulursun, yarın bakır ararken altın bulursun"

Bu çalışmalar hastalığa yakalanmadan teşhis koyabilmenin yollarını sunuyor da diyebiliriz aslında. Hastalığa yakalandığınızda telafi daha zor veya acı olabiliyorken, bu tarz yaklaşımlarla proaktif davranarak sorunu “ucuz atlatmak” söz konusu olabiliyor.

Gelelim başta değindiğim konuya...


Şimdi bir heves başladığım yazı hayatımın kangrene dönüşüp, hayatımdan kesilip – atılmaması için bir şeyler yapmak durumundayım. Karşımda iki seçenek var: Ya yazın hayatıma bir marka olarak devam edeceğim ya da havlu atacağım. Havlu atmak bana göre değil pek, bu konunun peşini bırakmayacağımdan ve peşini kovalamaya en azından bir müddet daha devam edeceğimden emin olabilirsiniz. Ama iş yoğunluğunda farklı bir çıkış noktası bulmaya da konsantre olamıyorum! Sizden en azından iş arkadaşlarım olarak yardım talep edebilirim diye düşünüyorum.. Sahi bana daha interaktif bir blog için ne yapmamı önerirsiniz? Yaratıcı önerilerinizi merakla bekliyorum, sorun sizden kaynaklanmasa da çözümün bir parçası olabilirsiniz!


Beni takip etmeye devam edin değerli arkadaşlarım, çünkü ben de sürekli takibinizde olacağım! ☺
Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Regional Brand Owner Bosch
 
>> Profilini incele
>> Yazarın diğer makaleleri
>> İletişim
Yazdır
Makaleyi arkadaşlarınızla paylaşmak için mail adresi giriniz.
E-mail*
 
Devran Tığlı
Açıkcası içtenliğiniz ve de özgüveniniz beni hem şaşırttı hem de takdirime neden oldu. Bir insan kendini başarısız bulduğu bir noktada kompleks yapmadan bunu sesli bir şekilde irdeleyebiliyorsa o insanın hayatındaki bütün problemleri de bir gün çözeceğinin anahtarı elinde var diye düşünüyorum.
1790 Gün Önce
Devran Tığlı
Bende 16 yıllık yazar olarak geri dönüşümlerin bir yazar için ne kadar önem arz ettiğini çok iyi bilenlerdenim.Sakın tepkisizlik sizi yıldırmasın,bence harika bilgiler vermişsiniz, üslup da çok güzel.Bazen insanlar hissettiklerini paylaşmamayı tercih eder.Benim yazdıklarıma 3 yıl tepki alamamıştım:)
1790 Gün Önce
Devran Tığlı
Ama şimdi binlerce okuyucum var ve güzel yorumlar alıyorum..Türk insanı duygularına hitap etmeyen şeyler üzerinde nedense çok durmuyorlar.Bilgi toplumu değiliz ve bundan dolayı da eminim size yorum yapmıyor olabilir.Ben bütün samimiyetimle,blogunuzu keyifle okudum ve okumaya da devam edeceğim.
1790 Gün Önce
Gülşen Turan
Ben 4. sınıf Halkla İlişkiler ve Reklamcılık öğrencisiyim. Yazılarınızı geç farkettim ancak gayet bilgilendirici yazıyorsunuz. Tek seferde tüm yazılarınızı okudum sıkılmadan. Diliniz de gayet açık ve asla yormuyor. Teşekkürler samimi paylaşımlarınız için :)
965 Gün Önce
Makaleye puan verin ve yorum yapın (En fazla 300 kar.)
Yorumunuz moderatör onayından sonra yayınlanacaktır.
Ad Soyad *
E-mail *
Web Sitesi
300
ABONE OL RSS RSS E-Posta E-POSTA
BLOGERLARIMIZ (Alfabetik sıra)
İSTATİSTİK
1797 gündür yayında olan
BSH Blog'da
40 BSH Blogger'ı
114 makale yazdı,
6.167.393
kez okundu,
237 yorum aldı
Son Makaleler
28.09.2017 Kariyer hayatı okulda ...
12.09.2017 Tek Kelimeyle Benim Ta ...
11.08.2017 Paylaşım Ekonomisi
08.08.2017 KARİYER GELİŞİMİ İÇİN ...
Son Yorumlar
ÜStad çok güzel yazmışsında keşke gerçektede öyle olsa. Çamaşır makinesiyle ilgili sıkıntım var. Hala çözülemedi ve ...
İnsanları, diğer canlılardan farklı olarak, bir şeyler icad etmeye iten en önemli faktör, meraktır demişti çok eskid ...
Etiketler
Kariyer
Siemens
Enerji verimliliği
Generation BSH
Gelecek
BSH
İnovasyon
Teknoloji
Profilo
Bosch
A+++
Çerkezköy
Sürdürülebilirlik
İnsan Kaynakları
Norbert Klein
Gaggenau
İletişim
Fatih Sultan Mehmet Mahallesi, Balkan Caddesi No:51 34771 Ümraniye, İstanbul – Türkiye
 
Telefon : +90 (216) 528 90 00
Fax :    +90 (216) 528 99 99
E-Mail :kurumsal.iletisim@bshg.com
Internet : https://www.bsh-group.com.tr
yüklenme süresi : sn.