| Şifremi Unuttum
BSH Türkiye'nin resmi blog sayfasına hoşgeldiniz
Ürünler & İnovasyon
 
1 YORUM
9280 OKUNMA
İnsan Merkezli Dijital Dönüşüm
17.01.2017
Sadece yaşamsal ihtiyaçları karşılamak için değil, konforu ve yaşam kalitesini yükseltmeye dönük talepler de artıyor. İnsanoğlunun beklentileri sürekli değişiyor, çeşitleniyor…
Son dönemin tüm iş ortamlarında ve mutlaka bahsi geçen gözde konu; dijital dönüşüm. 

Nedeni basit!.. Yalnızca akıllı telefonlar aracılığı ile yaptığımız işleri düşünsek dahi; iletişim, medya, bankacılık, alışveriş, hava durumu ve hatta yol tarifi almaya kadar onlarca alanda zaten çoktan dijitalleşmiş olduğumuz apaçık ortada. Böyle art arda sıralayınca  “daha ne kaldı ki?” diye soranlar olabileceği gibi benim de aralarında olduğum bir grup da “daha yolun başındayız!” diye yanıt verecektir. 

Son günlerin en çok tıklanan haberlerinden biri takma kol mutluluğu yaşayan genç bir kadına aitti. 

Düşünce gücünü dijital ve mekanikle birleştiren, 150 bin liralık fiyatı ile şimdilik herkes tarafından erişilmesi biraz zor olsa da kısa sürede ucuzlayacağını ve yaygınlaşacağını tahmin etmek için kâhin olmak gerekmiyor. Dijitalleşme ile teknoloji geliştikçe insanlara yardımcı araçlar işte bu kadar ve hatta daha da ötesinde hayatımızın içinde olacaklar..

Sadece yaşamsal ihtiyaçları karşılamak için değil, konforu ve yaşam kalitesini yükseltmeye dönük talepler de artıyor.
İnsanoğlunun beklentileri sürekli değişiyor, çeşitleniyor. Örneğin, geç saatte eve geldiğimde su siparişini unuttuğumu fark edip, eksildiğinde kendiliğinden kendini sipariş edecek bir su damacanası ve sistemi arıyorum, üstelik bunda yalnız olmadığımı düşünüyorum. Bu tür istekler bizi iflah olmaz rahat düşkünleri gibi gösterse de gidiş bu yönde...

BSH adına panelist olarak katıldığım bir etkinlikte HomeConnect videosu eşliğinde teknolojinin vizyonunu anlattıktan sonra dinleyicilerden birisi şöyle demişti: 

- Bu kadar teknoloji neyimize gerek? Ben bir sahil kasabasında teknolojiden mümkün olduğu kadar uzak bir hayat arzuluyorum…



Baby Boomer kuşağından (II. Dünya savaşının ardından, 1946-1964 yılları sonrasında doğan 1 milyon kişi) olduğunu tahmin ettiğim beyefendinin öyle düşünmesi gayet normal. O nesil, buzdolabının içini uzaktan görmeyi de mutfakta yemek tarifi veren bir robotu da uçuk, hayal ürünü ve bir o kadar gereksiz anlamsız görebilir. 

Ancak gözlerini modern, kentli yaşama, internete, mobil, hatta giyilebilen, takılabilen akıllı cihazlara açan ve her an binlerce kişiyle bağlantılı, milyonlarca veriyle iç içe yaşayan dijital yerliler dediğimiz nesil açısından durum oldukça farklı… 

Çünkü onların sabah çıkarken buzdolabına bakmış olsalar bile, neyin eksik olduğunu akıllarında tutmaları, sipariş etmek için ekstra çaba sarf etmeleri neredeyse imkânsız ve aslında gereksiz… Dijital yerlilerin sürekli aynı şeyleri yemektense bir robottan öğrenecekleri yeni tarifleri denemekten korkmamaları ya da bu tip şeyleri zaten robotların yapması gerektiğini düşünmeleri, teknoloji ile tamamen entegre olmuş hayatları da bir o kadar gerçek ve normal… 



Tüm bunları düşününce BSH’ın Home Connect’in her gün daha da gelişen dijital ekosistemi ile ev eşyalarının giderek dijitalleşen, birbirinde daha da bağlı, bağımlı, kompakt dünyasına aktif olarak katılımını amaçlayan gelecekçi, öncü çalışmalarını anlamak ve takdir etmek hiç de şaşırtıcı değil… 

BSH hiç kesintisiz, büyük Ar-Ge yatırımları yaparak (ki en önemlilerinden biri ülkemizde yer alıyor) yıllardır yeni nesil tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere çalışmalar yürütüyor. Son örneklerden biri 2016’da IFA Fuarı’nda tanıtılan sosyal robot ve mutfak asistanı Mykie.  

Mykie’nin kabiliyetlerinden sadece bir kaçını, mesela “akıllı fırınınızdaki yemeğin tam da siz eve geldiğinizde hazır olmasını sağlayacağını ya da marketteyken evde ne eksikti acaba diye buzdolabınızı yoklamasını” sıralayınca ne demek istediğimi daha iyi anlayacağınızdan eminim…

Artık hepimiz biliyoruz ki yakın bir gelecekte bir arıza halinde ev aletlerimiz, kendi kendilerine servis talebi oluşturabilecek, tamirci çağırabilecekler. Çat kapı servis elemanı ziyaretlerine hazır olalım. Ya da uzaktan servis istasyonuna bağlanarak kendi kendilerini tamir ettirebilecekler. Bozulduklarını, tamir edildiklerini yalnızca mobil cihazımıza gelen bildirimlerden öğreneceğiz. 

Kuşkusuz dijital yerli olmayan nesil, yemeği mükemmel pişmiş olsa da, seyahatteki eşinin veya uzaktaki annesinin lezzetlerini arayacak. Teknoloji buna da çareler üretiyor tabii ki... Hiç de uzak olmayan bir gelecekte Mykie gibi çözümler bir yandan Nesnelerin Internet’i diğer taraftan da hologramların desteği ile sevdiklerimizin ses ve görüntülerini de yanı başımıza getirecek ve özlemimizi bir ölçüde de olsa giderebilecekler :) 

Sonuç olarak demek istediğim; kaçınılamaz dönüşümün zorlayıcı, şaşırtan etkilerinden korkmak yerine, kazandıracağı “fazladan zaman” gibi nimetlerine odaklanmayı ve kendimize, sevdiklerimize daha çok vakit ayırmaya, olumlu amaçlara yönlenmeyi çok daha akılcı görüyorum…

Yeni bir yazıda buluşmak üzere, bol okumalar ve mutlaka yazmalar dilerim.


Yakup Allak 

Network ve Tümleşik İletişim Uzmanı 
Yakup Allak
Network ve Tümleşik İletişim Uzmanı
 
>> Profilini incele
>> Yazarın diğer makaleleri
>> İletişim
Yazdır
Makaleyi arkadaşlarınızla paylaşmak için mail adresi giriniz.
E-mail*
 
koray 05453115105
Merhaba ben dun bsh cerkezkoy isci alimi sinavina girdim kazim ama liseyi aciktan okudugum bitirmedigim icin beni ise alamicaklarini soylediler madem ilkogretim mezunu alamiyorsunuz neden cagiriyorsunuz ?ilkogretim mezununu sinava sokuyorsunuz ?15 tane ilkogretim mezunu aldiniz neden ?
178 Gün Önce
Makaleye puan verin ve yorum yapın (En fazla 300 kar.)
Yorumunuz moderatör onayından sonra yayınlanacaktır.
Ad Soyad *
E-mail *
Web Sitesi
300
ABONE OL RSS RSS E-Posta E-POSTA
BLOGERLARIMIZ (Alfabetik sıra)
İSTATİSTİK
1767 gündür yayında olan
BSH Blog'da
40 BSH Blogger'ı
114 makale yazdı,
6.149.700
kez okundu,
237 yorum aldı
Son Makaleler
12.09.2017 Tek Kelimeyle Benim Ta ...
11.08.2017 Paylaşım Ekonomisi
08.08.2017 KARİYER GELİŞİMİ İÇİN ...
29.06.2017 Perspektif candır!..
Son Yorumlar
ÜStad çok güzel yazmışsında keşke gerçektede öyle olsa. Çamaşır makinesiyle ilgili sıkıntım var. Hala çözülemedi ve ...
İnsanları, diğer canlılardan farklı olarak, bir şeyler icad etmeye iten en önemli faktör, meraktır demişti çok eskid ...
Etiketler
Generation BSH
Çerkezköy
Teknoloji
Sürdürülebilirlik
Kariyer
Gaggenau
Enerji verimliliği
Siemens
Bosch
A+++
BSH
Profilo
Norbert Klein
Gelecek
İnsan Kaynakları
İnovasyon
İletişim
Fatih Sultan Mehmet Mahallesi, Balkan Caddesi No:51 34771 Ümraniye, İstanbul – Türkiye
 
Telefon : +90 (216) 528 90 00
Fax :    +90 (216) 528 99 99
E-Mail :kurumsal.iletisim@bshg.com
Internet : https://www.bsh-group.com.tr
yüklenme süresi : sn.