Hayli uzun Ar-Ge çalışmalarının, büyük yatırımların ve en önemlisi her anlamda özverili uğraşların sonucu olarak geliştirilen Türk kahvesi makinelerimiz BSH’nin güçlü markaları Bosch ve Profilo’dan çıktı, tüketicilerimizin evlerine buram buram Türk kahvesi kokusu yayılmaya başladı…
Malum Türk kahvesi;
- Özgün pişirme tekniği ve sunumu,
- Telvesi ile birlikte ikram edilen tek kahve türü olması,
- Kahve çeşitleri arasından kendini ayrıştıran tadıyla,
- Geleneksel sohbet toplantıları, bayram ziyaretleri, kız isteme ve
- Fal bakma/baktırma gelenekleri,
- Yemek kültürümüze olan etkisiyle
Asırlardır günlük hayatımızın en keyifli tamamlayıcılarından biri…
Pek çok kültür ve sanat dalına ilham kaynağı olan ve kuşaktan kuşağa aktarılan, bir fincanında kırk yıl hatırı barındıran zengin mirası sayesinde Türk kahvesi, 2013 yılında UNESCO’nun İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirasının Temsili Listesi’ne de girmiş bulunuyor.
BSH gibi global bir şirketin kültürümüzün en köklü ritüellerinden biri olan,
hatta tüm dünyanın bilip, kültürel miras olarak kabul ettiği Türk kahvesinin hazırlanmasına verdiği bu değerli katkı beni bir BSH çalışanı ve Türk olarak çok mutlu etti.
Sevdiklerimizle özel anlar paylaşmamızda büyük yeri olan kahve sohbetlerimizi aslına uygun ama geleneksel yöntemlerden daha pratik ve daha hızlı bir hazırlama tekniği ile yapmamıza olanak sağlayan yeni ürünlerimizi çok severek tercih edeceğinizden eminim.
Sürecin başlarında ben de diğer çalışanlarımız ve normal kahve severler gibi otomatik bir Türk kahvesi makinesi beklentisi içindeydim. Gelişmeleri uzaktan seyrediyordum. Taa ki senenin başında ilk örneklerin ortaya çıkmasına kadar… Her yeni üründe olduğu gibi yeni kahve makinelerimizin prototipleri de titizlikle, bir taraftan fabrikadaki uzman ellerde, ömür ve kalite testlerine tabii tutulurken, diğer taraftan da bizden lezzet ve tadım testleri yapmamız, yaptırmamız istendi.
Bu aşamalarda makinelerimizin ve pişirdikleri kahvelerin tadım testleri konunun uzmanlarının yanı sıra, çeşitli tüketici guruplarına da yaptırarak ideal demleme, homojen köpük ve mükemmel lezzeti bir arada sunabilmek için sürekli geliştirmelere devam ettik. Mükemmele ulaşabilme yolunda inovatif çözümlerle uzun bir yol kat ettik. Tüm geliştirmelerin sonucunda da en ideal beklentilere bile cevap verecek bir makine tasarımı ortaya çıkardık.
Bosch ve Profilo markalarımızın yetkili satıcı mağazalarında eş zamanlı olarak tüketicilerimizin beğenisine sunulan Türk kahvesi makinelerimizi ilk defa, Ekim ayı başında gerçekleştirilen İstanbul Kahve Festival’inde (ICF 16) tüketicilerimizle buluşturma şansı yakaladık. Türk kahvesi makinelerimiz tüketicilerimiz ve sektör uzmanları tarafından ilgi ve beğeniyle karşılandı. Yüzümüzü güldüren keyifli sohbetlere, güzel tanışıklıklara ve önemli bilgi alışverişlerine vesile oldu.
Kültürümüzün bu önemli geleneğini, hazırlanma sürecini kolaylaştırarak gelecek nesillere aktarma ve hatta sınırlarımızın ötesine taşıma misyonunu üstlenerek ilerlediğimiz bu projenin keyfimize keyif katacak güzel haberlerini paylaşacağımız yeni yazılarda buluşmak dileğiyle…
Sevgiler,
Nuray Kalafat
Bosch – Siemens – Profilo KEA (Küçük Ev Aletleri) Marka Pazarlama Alan Yöneticisi