Son yazımdan bu yana yeni bir yıla girdiğimiz herkesçe malum. “İyi başla, iyi bitir!” mealindeki önerilerimi, örneklerimi ciddiye aldığınızdan, hatta faydalarını görmeye başladığınızdan eminim… Onları artık tekrarlamayayım :) Kısaca hepimize kolay gelsin, keyifli bir yıl olsun deyip, neredeyse bir ayı geçen 2015’ten ilk havadisleri vermeye başlayayım… 

Ana-Babalardan epey dua aldık…

Bu arada umarım yılbaşı gecesini keyifle ve ailenizle geçirdiniz. Hayır diyenlere darılacağım :( O kadar “En güzel yılbaşı, annelerimizin yanı başı!” vidosu hazırladık, yayınladık… Bakmadınız mı yoksa? 

Yeni yıl videomuz önceki virallerimiz gibi çok ses getirdi. Çok beğenildi, paylaşıldı, konuşuldu.
Sayesinde analardan, babalardan epey hayır duası aldık. Uzun bir aradan sonra çoluk çocuk yeni yıla giren ailelerin duygularına tercüman olduk. Bu da bizi müthiş mutlu etti. Seyretmeyenler hemen tıklasın, baksın. Seneye hatırlasın :)

BSH Türkiye’de ve Kariyerimde yeni bir sayfa! 
Sadece Profilo değil, tüm markalarımızla çok başarılı bir 2014 geçirdiğimizi ve Avrupa’nın bir numaralı, dünyanın en büyük ev aletleri üreticilerinden biri olan BSH Grubu’nun 2015 itibariyle Türkiye'yi yeni, bölgesel üs olarak seçtiğini hemen hemen tüm blogger arkadaşlarımız ve CEO’muz Bay Klein paylaşmıştı. Ben de tüm BSH Ailesi olarak hepimizi çok mutlu eden bu haberi gururla bir kez daha yinelemek istiyorum. Hepimizin motivasyonu çok yüksek. Geleceğe daha da şevkli bakıyor, sürdürülebilir başarı için hiç hız ve heves kesmememiz gerektiğini biliyoruz. 

Bu harika haberi aldığımız toplantıya Profilo Dayanıklı Ev Aletleri Pazarlama Müdürü olarak gittim. Toplantıdan Regional Brand Owner Bosch olarak döndüm. Tamamı BSH’de geçen 18 yıllık meslek hayatımda yeni bir dönüm noktasına ulaştım. 

BSH grubunda ilk Siemens markasında çalışmaya başladım. Son altı yıldır Profilo’da idim. Ve şimdi Bosch’a geçiyorum ve her profesyonelin büyük hayali olan “bölgesel bir göreve” atanmış bulunuyorum.

Kariyer yolculuğu için söylenenler işte böyle gerçekleşiyor… 
BSH’nin İnsan Kaynaklarına verdiği önemi, işveren marka çalışmaları için yaptıklarını bir yönetici ve çalışan olarak oldum olası takdir ederim. Bana güven verir. Çünkü tüm söylenenler gerçektir. Süslenmez, şişirilmez. Mış gibi yapılmaz. Eminim, bunları zaten iki yıldır kesintisiz, her kademede büyük içtenlikle yazılan blog yazılarından, sosyal medya sayfalarımızdan kendiniz de takip ediyor, algılıyorsunuz. 

İnsan Kaynakları yönetiminde şirketimize katılmasını arzu ettiğimiz genç yeteneklere; 

Burası uluslararası bir firma ve dünyanın en iyi markalarına sahip. BSH’de başlarsan hem dünya çapında büyük markalarla değişik konumlarda çalışmak hem de uluslararası, bölgesel görevlerde deneyim kazanmak için müthiş fırsatlara erişme şansın var… Hadi gel birlikte çalışalım deriz… 

Görmek inanmak olduğu için de şimdi benim şu anda yaşadığım gibi gerçek kariyer değişikliği, gelişimi örneklerini paylaşırız. 

Bu ve bunun gibi pek çok örneği bilgiyi almak, kendinize, yakınlarınıza yepyeni, harika bir kariyer yolculuğunun kapılarını göstermek için yeni açılan BSH Türkiye Facebook Kariyer sayfamızı yakın takibe alın derim (tabii BSH LinkedIn’e de göz atmayı ihmal etmemelisiniz :) )  

Hem Sevinç, Hem Hüzün…

Bu sevinçli, insanı yeni heyecanlara, yeni iddialara, heveslere taşıyan güzel değişimlerin tabii ki hüzünlü bir tarafı da var. Özellikle de böyle hem marka hem de bölgesel çapta bir kariyer değişikliği yaşadığınızda yıllardır alıştığınız, omuz omuza çalıştığınız arkadaşlarınızdan, çocuğunuz gibi hissetmeye başladığınız markanızdan ayrılmak üzücü.  

Hüzün zihni sardığında da kuvvet almak, motive olmak için aşağıdaki üstatların söylediklerine kulak vermek lazım:

Leo Tolstoy: Herkes insanlığı değiştirmeyi düşünür. Ama kimse önce kendisini değiştirmeyi düşünmez.

Bruce Burton: Artık değişmeyecek hale geldiğin zaman, bitmiş sayılırsın.

Mahatma Gandhi:
Dünyada görmek istediğiniz değişim kendiniz olmalısınız.

Ve sonunda geçtim! 

Bitirirken beni çok sevindiren bir haberi daha vereyim ve bu yazılık veda edeyim. 

Bildiğiniz gibi yaklaşık iki yıl önce kurumsal blogger oldum. O gün bugündür de “en fazla makale yazan” blogger olma ünvanını gururla taşıyordum. Ancak bu bana hiç bir zaman yetmedi ve gözüm hep Sevgili Kurumsal İletişim Müdürümüz Sevgili Burçin Girit’in “en fazla okunan” blogger olma ünvanında kaldı :)

Veee hazır olunnn!.. Tatlı iç rekabetin, yazarlar arası keyifli çekişmenin sonucunu açıklıyorum; 

15 Ocak 2015 itibariyle Sevgili Burçin’i geçtim ve Burçin Ya da başka bir arkadaşım tarafından geçilinceye kadar en fazla okunan blogger benim. Bundan sonra geçilsem de gam yemem. Bu durumun yarattığı tatlı espriler, kendi aramızdaki o güzel, hiçbir şeye değişmeyeceğim hava bana yeter… 

Sevgili okurlarım, dostlarım; gördüğünüz gibi 2015’e hayli hızlı, keyifli başladım. Daha şimdiden koyduğum üç hedefin ikisini gerçekleştirdim bile! İnşallah hep böyle devam eder. 

Sevgiyle, sağlıcakla kalın…Ve tabii ki benimle de online kalmayı ihmal etmeyin…

Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu
Head of Regional Brand Management Bosch